WELCOME1
WELCOME2
اليوم هو الأحد يونيو 15, 2025 2:34 pm
اسم المستخدم : تذكرني
كلمة المرور :  

LATEST_POSTS

جميع الأوقات تستخدم التوقيت العالمي+03:00




إرسال موضوع جديد  الرد على الموضوع  [ 11 مشاركةً ] 
الكاتب رسالة
  • عنوان المشاركة: للمدرسين المتخرجين حديثاً
مرسل: الأربعاء سبتمبر 16, 2009 1:11 pm 
محاضر في جامعة حلب
محاضر في جامعة حلب
اشترك في: الخميس يوليو 03, 2008 1:41 pm
مشاركات: 487
القسم: اللغة الانكليزية
السنة: دبلوم ترجمة
WWW: http://www.msallam.com
Yahoo Messenger: msalkom
مكان: حماة



غير متصل
السلام عليكم،

أقدم للمدرسين الذين تخرجوا حديثاً خطوات الدرس المتوازن. أرجو الانتباه إليها ومراعاتها قدر الإمكان.
 
It is essential to know that every lesson must have clearly established objectives. To achieve these objectives, the teacher has to plan what to do in in his class. This plan should be consistent with the learners' level of language, age and purpose.
There are different views of lesson planning, and to attain uniformity, we present this suggested plan for a typical 45-minute lesson with a rough time-allocation for each division.
1. Introduction: ( 5 minutes )
This step is of great importance because students are in need of a few moments to change over from Arabic into English. Teachers are recommended to begin by greeting their students and then by asking some questions to review past material , or to pave the way for something new.
2. Presentation: ( 10 minutes )
New words, new expressions and structures can be presented in the Aural-oral method. The teacher selects the suitable technique that helps his/her students deduce the meaning of each word or structure. Some of these techniques are: realia ( real objects ), pictures, drawings, sketches, demonstration, association, guessing, illustration and translation.
3. Practice: ( 10 minutes )
The presentation and practice steps go together because the main target is using the language, and not only learning about it. Therefore, the teacher presents the model and the students are asked to repeat in chorus, groups and individually. Then students use the new words, the new expressions and the new structures through conversational sequences with the help of the teacher.
N. B: Substitution drills and question- answer patterns might be of great use in this step.
4. Reading: ( 13 minutes )
Before reading the passage, the teacher is recommended to introduce a brief summary of the reading topic, but h/she is advised not to tell the students of the details which they should find out by themselves to effect enjoyment of reading with enjoyment.
Now it's time to have students open their textbooks and follow their teacher while reading the text at normal speed, stressing correct pronunciation and giving the right intonation. The teacher may .... Click here to continue:
http://www.msallam.com/index.php?page=pages&id=103" onclick="window.open(this.href);return false;

_________________
[align=center]دع الأيام تفعل ما تشـــــاء***** وطب نفساً إذا حل القضاء[/align][/color][/font]


أعلى .:. BACK_TO_END
  • عنوان المشاركة: للمدرسين المتخرجين حديثاً
مرسل: الخميس سبتمبر 17, 2009 12:28 am 
آرتيني فعّال
آرتيني فعّال
اشترك في: الاثنين يناير 12, 2009 1:53 am
مشاركات: 1049
القسم: لغة انكليزية
السنة: taaheel tarbawi



غير متصل
 
Thank you so much our great teacher .. These pieces of information are really important to the new teacher as a beginning .. And I frankly was in need to read these lines
Thanks our teacher *1

_________________
When a friend asks there is no tomorrow


أعلى .:. BACK_TO_END
  • عنوان المشاركة: للمدرسين المتخرجين حديثاً
مرسل: الخميس سبتمبر 17, 2009 7:28 am 
آرتيني نشيط
آرتيني نشيط
اشترك في: الاثنين مارس 19, 2007 9:30 pm
مشاركات: 749
القسم: English Literature
السنة: MA in Linguistics
Yahoo Messenger: taste22@yahoo.com
مكان: Hama



غير متصل
 
أ. مسلم قمباز,

Thank you, really impressive *good *good *good

_________________
الآمال تشتد حين لا تتحقق، فتدرك اليأس ثم تموت


آخر تعديل بواسطة Husam في السبت سبتمبر 19, 2009 9:55 am، تم التعديل مرة واحدة.

أعلى .:. BACK_TO_END
  • عنوان المشاركة: للمدرسين المتخرجين حديثاً
مرسل: الخميس سبتمبر 17, 2009 12:14 pm 
آرتيني مؤسس
آرتيني مؤسس
اشترك في: الخميس مارس 01, 2007 9:01 pm
مشاركات: 7325
القسم: اللغة الانكليزية
السنة: دبلوم ترجمة - متخرج
الاسم: أبو آدم
WWW: http://www.safwatpoetry.jeeran.com
مكان: حمص - دمشق



غير متصل
كتير حلو و متعوب عليه
يسلموا أخي ابو حمدي

_________________
صورة
بتمنى تتابعوا صفحتي عالفيس بوك
عنوانها :
( صفوة لتعليم اللغة الإنكليزية و الترجمة )


أعلى .:. BACK_TO_END
  • عنوان المشاركة: للمدرسين المتخرجين حديثاً
مرسل: الخميس سبتمبر 17, 2009 7:22 pm 
محاضر في جامعة حلب
محاضر في جامعة حلب
اشترك في: الخميس يوليو 03, 2008 1:41 pm
مشاركات: 487
القسم: اللغة الانكليزية
السنة: دبلوم ترجمة
WWW: http://www.msallam.com
Yahoo Messenger: msalkom
مكان: حماة



غير متصل
أهلا وسهلا بالشباب وشكراً كتير لمروركم على هذا الموضوع إن شاء الله الكا راح يستفيد وخصوصا أخي المتخرج حديثاً الاستاذ صفوة حنوف أحلى أبو آدم

_________________
[align=center]دع الأيام تفعل ما تشـــــاء***** وطب نفساً إذا حل القضاء[/align][/color][/font]


أعلى .:. BACK_TO_END
  • عنوان المشاركة: للمدرسين المتخرجين حديثاً
مرسل: الخميس سبتمبر 17, 2009 11:50 pm 
آرتيني نشيط
آرتيني نشيط
صورة العضو الرمزية
اشترك في: السبت فبراير 16, 2008 2:16 pm
مشاركات: 413
القسم: متخرج ترجمة + اقتصاد
السنة: ماجستير Mba
الاسم: مخلف سليمان
Yahoo Messenger: msliman1970@yahoo.com
مكان: الرقة



غير متصل
أ. مسلم قمباز,
مشكور على هذه المعلومات القيمة

_________________
وقل رب زدني علماً
بطاقة تعريف


أعلى .:. BACK_TO_END
  • عنوان المشاركة: للمدرسين المتخرجين حديثاً
مرسل: الجمعة سبتمبر 18, 2009 1:06 am 
آرتيني متميّز
آرتيني متميّز
اشترك في: الخميس مارس 01, 2007 9:08 pm
مشاركات: 3442
القسم: اللغة الإنكليزية
السنة: متخرج
الاسم: فادي حلواني
ICQ: 000000
WWW: http://www.4art.tk
Yahoo Messenger: hloane_fa1@yahoo.com
مكان: الحســـــكة



غير متصل
تشكر أستاذ مسلم على كافة المعلومات ..
عفكرة حتى الي بدرسو بمدارس يعني ساعات بيستفادو من هالمعلومات
أشكرك جزيل الشكر


أعلى .:. BACK_TO_END
  • عنوان المشاركة: للمدرسين المتخرجين حديثاً
مرسل: السبت سبتمبر 19, 2009 3:11 am 
آرتيني مؤسس
آرتيني مؤسس
اشترك في: الجمعة مارس 02, 2007 10:17 pm
مشاركات: 4047
القسم: English Department
السنة: دبلوم ELT
مكان: Hama



غير متصل
 
أ. مسلم قمباز,
God bless your efforts Mr. Msallam *1 I read it carefully and noticed the brilliant arrangement of these steps *ورود
It is of high importance :arrow: absolutely fixed *1

_________________


أعلى .:. BACK_TO_END
  • عنوان المشاركة: للمدرسين المتخرجين حديثاً
مرسل: الأحد سبتمبر 20, 2009 1:32 am 
محاضر في جامعة حلب
محاضر في جامعة حلب
اشترك في: الخميس يوليو 03, 2008 1:41 pm
مشاركات: 487
القسم: اللغة الانكليزية
السنة: دبلوم ترجمة
WWW: http://www.msallam.com
Yahoo Messenger: msalkom
مكان: حماة



غير متصل
شكر خاص لمشرفة قسم القواعد الأستاذة رغد على الإضافة الجمالية للموضوع

_________________
[align=center]دع الأيام تفعل ما تشـــــاء***** وطب نفساً إذا حل القضاء[/align][/color][/font]


أعلى .:. BACK_TO_END
  • عنوان المشاركة: للمدرسين المتخرجين حديثاً
مرسل: الخميس سبتمبر 30, 2010 1:46 pm 
آرتيني جديد
آرتيني جديد
اشترك في: الثلاثاء سبتمبر 28, 2010 4:57 pm
مشاركات: 1
القسم: الانكليزي
السنة: متخرجة



غير متصل
السلام عليكم انا عضوة جديدة بالمنتدى
مشكلتي انا ادرس في احدى الثانويات الشرعية *good وعند بداية هذا العام دخلت الى طلاب الثاني الثانوي لاتفاجئ :shock: ان الطلاب لايفقهون شيئ باللغة الانكليزية :cry: واضطرت لاعطائهم الاحرف باللغة الانكليزية وكيفية تركيب الجملة وما شابه :?: :?: *--- فماذا افعل معهم والوضع انطبق على بقية الشعب الاخرى فماذا افعل ؟؟؟؟؟؟؟؟


أعلى .:. BACK_TO_END
إرسال موضوع جديد  الرد على الموضوع  [ 11 مشاركةً ] 

جميع الأوقات تستخدم التوقيت العالمي+03:00

الموجودون الآن

المتصفحون للمنتدى الآن: لا يوجد أعضاء مسجلين متصلين وزائر واحد


لا تستطيع كتابة مواضيع جديدة في هذا المنتدى
لا تستطيع كتابة ردود في هذا المنتدى
لا تستطيع تعديل مشاركاتك في هذا المنتدى
لا تستطيع حذف مشاركاتك في هذا المنتدى
لا تستطيع إرفاق ملف في هذا المنتدى

البحث عن:
الانتقال إلى:  

RIGHTS_RESERVED . DESIGNBY . CONTACTUS . سياسة الخصوصية . شروط الاستخدام
Powered by phpBB© . الترجمة برعاية المنتديات العربية