Welcome in Art-En For Learning Languages (^_^)
It is currently Wed May 29, 2024 4:32 am
Username : Remember me
Password :  
لوحة الإعلانات الإدارية

عذراً أخوتي .. تم إيقاف تسجيل الأعضاء الجدد في آرتين حتى إشعار آخر


Latest Posts

  ... Art-En.com ...   » لابدّ أن أستأذن الوطن .... نزار قباني *  .:. last poster: محمدابو حمود  .:.  replies: 4   ... Art-En.com ...   » لا يصلح العطار ما افسدة الدهر  .:. last poster: محمد الربيعي  .:.  replies: 2   ... Art-En.com ...   » مناقشة كتاب"Translation with Reference to English & Arabic"  .:. last poster: Jordan  .:.  replies: 124   ... Art-En.com ...   » المعرب و الدخيل و المولد ... تتمة  .:. last poster: aaahhhmad  .:.  replies: 6   ... Art-En.com ...   » تحميل ملف  .:. last poster: مصطفى العلي  .:.  replies: 0   ... Art-En.com ...   » The Best Short Stories of J.G. bialard The Terminal Beach  .:. last poster: المرعاش  .:.  replies: 0   ... Art-En.com ...   » هام للطلاب الي بيواجهوا صعوبه بمادة الصوتيا  .:. last poster: bassam93  .:.  replies: 16   ... Art-En.com ...   » مساعدة مشروع تخرج عن تراجيديات شكسبير  .:. last poster: ahmadaway  .:.  replies: 0   ... Art-En.com ...   » نتائج سنوات 2009 2010 2011  .:. last poster: أبو عمر  .:.  replies: 0   ... Art-En.com ...   » نتائج سنوات 2009 2010 2011  .:. last poster: أبو عمر  .:.  replies: 0

All times are UTC + 2 hours [ DST ]


Forum rules


تنويه للأعضاء : في هذا القسم لن تظهر مشاركاتكم فور إرسالها , و إنما يجب الانتظار حتى الموافقة عليها من الدكتور او إدارة المنتدى حفاظاً على الرقي في التواصل و الحوار .
تنويه إلى الدكاترة : يمكنكم في أي وقت طلب إنشاء قسم خاص بكم عن طريق مراسلة إدارة آرتين من خلال صفحة راسلنا , التفاصيل كاملة حول الأقسام الخاصة للدكاترة في آرتين تجدونها هنا


Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 15 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
  • Post subject: ملاحظات بالنسبة لفحص طرائق التدريس
Posted: Wed May 11, 2011 11:41 am 
دكتور في جامعة البعث
دكتور في جامعة البعث
Joined: 28 January 2010
Topics: 16
Posts: 212
Department: English
Grade: Lecturer
I have no topics yet

Gender: Male ::


Offline
 
Good Morning

The required Chapters for TM exam:
Two, Three, Five, Six, Seven, Eight, and Nine
In addtion to the first two lectures which were not entirely from the book: Lecture one: First Language Acquisition, and Lecture Two: Second Language Acquisition.

You should focus on the work and theories of the following people:
- Chomsky (Universal Grammar, and all ideas related to it)
- Randolph Quirk: his ideas can be found in Chapters 2 and 5
- Fries (chapter 9)
- Sapir
- Lewis (Lexical Approach)
- A. D. Wilkins (Chapter 6)

You need to focus on all teaching methods, and the last chapter (Language Skills) is important too.
Do not forget to read and understand highlighted passages from the book, and all passages related to the theories of the people mentioned above.

The style of questions is going to be a bit similar to the previous two.

Wish you all the best of luck in the exam
Regards

_________________
Signature
 
Anfangen ist leicht, beharren eine Kunst.


Top .:. Bottom
 Profile  
 
  • Post subject: ملاحظات بالنسبة لفحص طرائق التدريس
Posted: Wed May 11, 2011 4:23 pm 
آرتيني نشيط
آرتيني نشيط
User avatar
Joined: 08 February 2009
Topics: 35
Posts: 340
Department: english
Grade: متخرج
Name: Ameer
I have no topics yet

Gender: Male ::


Offline
شكرا كتير الك حضرة الدكتور الموقر عنجد يعجز اللسان عن شكرك الله يوفقك بحياتك وتعيش ايام حلوة وينولك مرادك انه ولي ذلك والقادر عليه
*1  *1  *1


Top .:. Bottom
 Profile  
 
  • Post subject: ملاحظات بالنسبة لفحص طرائق التدريس
Posted: Wed May 11, 2011 10:14 pm 
آرتيني جديد
آرتيني جديد
User avatar
Joined: 22 February 2011
Topics: 2
Posts: 43
Department: اللغة الانكليزية
Grade: الرابعة
I have no topics yet

Gender: Female ::


Offline
ممكن اطلب حل الاسئلة السنة الماضية لاعرف كيف تتم الاجابة


Top .:. Bottom
 Profile  
 
  • Post subject: ملاحظات بالنسبة لفحص طرائق التدريس
Posted: Thu May 12, 2011 5:48 am 
آرتيني مشارك
آرتيني مشارك
User avatar
Joined: 27 April 2011
Topics: 30
Posts: 103
Location: سوريا
Department: اللغة الإنجليزية
Grade: متخرج بس ماني مبسوط
I have no topics yet

Gender: Male ::


Offline
 
Thank you very much doctor for helping us u r the best
*Hi


Top .:. Bottom
 Profile  
 
  • Post subject: ملاحظات بالنسبة لفحص طرائق التدريس
Posted: Thu May 12, 2011 9:40 am 
آرتيني مشارك
آرتيني مشارك
User avatar
Joined: 26 July 2010
Topics: 10
Posts: 105
Department: English Literature
Grade: Fourth
I have no topics yet

Gender: Male ::


Offline
 
Thank you so much Dr. for these notes


Top .:. Bottom
 Profile  
 
  • Post subject: ملاحظات بالنسبة لفحص طرائق التدريس
Posted: Thu May 12, 2011 1:28 pm 
آرتيني مشارك
آرتيني مشارك
User avatar
Joined: 01 July 2008
Topics: 10
Posts: 75
Department: اللغه الأنكليزيه
Grade: الرابعه
I have no topics yet



Offline
Really ,very thanks doctor, you are  very generous.
My best regards for you and God bless you in all your life ..
ربي يحميك ويوفقك لأنك بجد  بتواصلك مع طلابك خليتنا نحب مادتك كتير...وهي الملاحظات كتير بحاجة لألها نحنا


Top .:. Bottom
 Profile  
 
  • Post subject: ملاحظات بالنسبة لفحص طرائق التدريس
Posted: Thu May 12, 2011 4:39 pm 
دكتور في جامعة البعث
دكتور في جامعة البعث
Joined: 28 January 2010
Topics: 16
Posts: 212
Department: English
Grade: Lecturer
I have no topics yet

Gender: Male ::


Offline
مساء الخير
شكرا و موفقين جميعا

بالنسبة لمحاضرة اليوم كانت حل نموذج الاسئلة السابقة و رح تنعاد الأربعاء القادم بنفس التوقيت.

طريقة حل الاسئلة هي:
السؤال الأول عادة بيكون تحديد جمل صح او خطأ مع تصحيح الخطأ (انتباه: الخطأ لن يكون قواعدي أو املائي او لغوي بشكل عام و انما بالمعنى), و الحل عادة بسطرين او ثلاثة مثال:
Teaching pronunciation is easier than teaching grammar because it can be reduced to a system.
Answer: the statement is wrong because even though pronunciation can be reduced to a system it still involves dealing with many dialects, and varieties of the language.
OR: the statement is wrong because grammar as a system is more restricted than pronunciation and is not as variable.

السؤال الثاني عادة سؤال مقارنة او ربط أفكار ببعضا و عادة المقارنة بتكون بنقطة معينة و ليس بكل شيء. المطلوب تحديد اوجه الاختلاف و التشابه مع شرح و جواب السؤال عادة ما اكثر من 10 اسطر.
و ممكن استخدام اما جدول مقارنة أو paragraph عن الاختلاف و paragraph  عن التشابه او اي طريقة بتريحكن طالما الافكار صحيحة.

السؤال التالت عادة سؤال essay مع انو التركيز على شكل المقال ليس اساسي, يعني ممكن الجواب يكون paragraph.
السؤال التالت بيكون اما:
شرح عبارة من المقاطع المحددة بالكتاب مع التعليق على اهميتها.
أو
توضيح فكرة معينة باسلوبكن, مثلا اعطاء رأيك بمشاكل تتعلق بتعلم اللغة عند الاطفال أو سؤال فهم بشكل عام
السؤال التالت هو اختبار للفهم اكتر من الحفظ (و باقي الاسئلة نفس الشي)

نقاط هامة جدا ارجو الانتباه اليها:
- ترقيم الاجابات ضروري جدا, بنفس اسلوب ترقيم الاسئلة
- عدم وضع اي اشارات لا تتعلق بالمادة
-ترك سطر بالاجابة (سطر اي سطر لاء) عند الامكان
- محاولة الاجابة على كل الاسئلة و عدم ترك اي سؤال بدون جواب, حتى لو ظن الطالب انو الجواب قد يكون غير مقنع او غير صحيح بيبقى افضل من لا شيء

مع تمنياتي بالتوفيق و التخرج للجميع

_________________
Signature
 
Anfangen ist leicht, beharren eine Kunst.


Top .:. Bottom
 Profile  
 
  • Post subject: ملاحظات بالنسبة لفحص طرائق التدريس
Posted: Thu May 12, 2011 4:52 pm 
دكتور في جامعة البعث
دكتور في جامعة البعث
Joined: 28 January 2010
Topics: 16
Posts: 212
Department: English
Grade: Lecturer
I have no topics yet

Gender: Male ::


Offline
نموذج اسئلة الدورة التكملية السابقة:
انتباه: يوجد نقاط غير مطلوبة لهذا العام, بالتالي سأضع الاسئلة المتعلقة فقط بالنقاط و المواضيع المطلوبة لهذا العام:

 
Question 1
Read the following statements then answer the questions below them (1.1 AND 1.2):
- As long as there is close attention, motivation is not important in learning.
- Impairment in cognitive skills could cause slowness in language acquisition.
- Teaching pronunciation is easier than teaching grammar because it can be reduced to a system.
- Meaning could be conveyed without grammar.

1.1- Which one(s) of those statements is/are true?
1.2 - Explain why each of the other statements is wrong (no more thanFour lines each, and answer should be in the form:(x)- This statement is wrong because: …..


QUESTION 2:
Answer only ONE of the following questions:
a-        What is the meaning of being ‘selective’ in teaching?How could it be useful?

b-        What is the importance of making mistakes during the learning process (of a second/foreign language)?

Question 3:
What do you think is the main problem Arab learners of English are most likely to face when learning the Listening and Speaking English language skills? What is the cause of that problem, and what do you think is the solution?

_________________
Signature
 
Anfangen ist leicht, beharren eine Kunst.


Top .:. Bottom
 Profile  
 
  • Post subject: ملاحظات بالنسبة لفحص طرائق التدريس
Posted: Thu May 12, 2011 8:00 pm 
آرتيني جديد
آرتيني جديد
User avatar
Joined: 22 February 2011
Topics: 2
Posts: 43
Department: اللغة الانكليزية
Grade: الرابعة
I have no topics yet

Gender: Female ::


Offline
صح و الخطا ممكن اجادة بالكتاب


Top .:. Bottom
 Profile  
 
  • Post subject: ملاحظات بالنسبة لفحص طرائق التدريس
Posted: Fri May 13, 2011 8:48 pm 
آرتيني مشارك
آرتيني مشارك
User avatar
Joined: 27 September 2007
Topics: 17
Posts: 179
Location: حمص
Department: إنكليزي
Grade: 2
I have no topics yet



Offline
thanks a lot


Top .:. Bottom
 Profile  
 
Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 15 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 2 hours [ DST ]


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  

All rights reserved Art-En.com© 2011 . Design by Art-En . Contact Us . Privacy policy . Terms of use
Powered by phpBB© .