WELCOME1
WELCOME2
اليوم هو الأحد يوليو 06, 2025 11:44 pm
اسم المستخدم : تذكرني
كلمة المرور :  

LATEST_POSTS

جميع الأوقات تستخدم التوقيت العالمي+03:00


قوانين المنتدى


تنويه هام : يرجى من أخوتنا الأعضاء كتابة الردود و المواضيع التي فيها فائدة فقط , و أي موضوع أو رد لا يحوي أي فائدة سيُحذف دون الرجوع الى صاحبه :arrow:

- ننوه الى أخوتنا طلبة الأدب الإنجليزي أنه يمكنهم الاستفادة من أقسام اللغة الإنجليزية التعليمية المتخصصة التي أعدت لهم .


إرسال موضوع جديد  الرد على الموضوع  [ 10 مشاركات ] 
الكاتب رسالة
  • عنوان المشاركة: أخبار مادة الشعر الحديث ... المحاضرة الخامسة
مرسل: الجمعة أكتوبر 16, 2009 2:31 pm 
مشرف قسم الترجمة في الانجليزية
مشرف قسم الترجمة في الانجليزية
اشترك في: الخميس مارس 15, 2007 5:14 pm
مشاركات: 4712
القسم: English
السنة: Graduated
مكان: حماة



غير متصل
السلام عليكم
طبعا مبارح الخميس كان اللقاء الأول مع الدكتور مؤيد
و الكتاب المقرر هو كتاب الشعر تبع السنوات الماضية The Penguine Book of English Verse
المحاضرة كانت مقدمة عن المادة
و حكالنا الدكتور عن بعض العوامل اللي بتأُُثر بالشعر و الشاعر

طبعا المواضيع كلها مفتوحة لاي مشاركة من الزملاء اللي حضروا
مع الشكر لاي شخص بيساهم معنا
السلام عليكم


المحاضرة الثانية :

طبعا متل ما اتفضل الزميل عدنان
الدكتور شرح النوط اللي بيحكوا عم ال Modernism
و رؤوس الأقلام موجودة بالنوط اللي نزلن بالكوة

*1 *1

_________________
صورة
[align=center]يقول ابن القيم رحمه الله: لو أن رجلا وقف أمام جبل و عزم أن يزيله لأزاله[/align]


آخر تعديل بواسطة Obada Arwany في السبت أكتوبر 24, 2009 4:41 pm، تم التعديل مرة واحدة.

أعلى .:. BACK_TO_END
  • عنوان المشاركة: أخبار مادة الشعر الحديث ... المحاضرة الأولى
مرسل: الجمعة أكتوبر 16, 2009 8:45 pm 
آرتيني نشيط
آرتيني نشيط
صورة العضو الرمزية
اشترك في: الأحد أغسطس 05, 2007 12:02 am
مشاركات: 725
القسم: English
السنة: رااااااااابعة
مكان: بالبيت



غير متصل
Obada Arwany,
شكرا كتييييييييييييييير على جهووووودك والله يقويك *ورود *ورود *ورود

_________________
The moment of peace


أعلى .:. BACK_TO_END
  • عنوان المشاركة: أخبار مادة الشعر الحديث ... المحاضرة الأولى
مرسل: السبت أكتوبر 24, 2009 1:13 am 
آرتيني فعّال
آرتيني فعّال
اشترك في: الجمعة مارس 23, 2007 7:56 pm
مشاركات: 2811
القسم: English
السنة: MA in Linguistics
WWW: http://www.art-en.com
Yahoo Messenger: adahhik@yahoo.com
مكان: Hims



غير متصل
الدكتور مؤيد هالاسبوع عطا محاضرتو التانية عن Modernism وهيي مقدمة للشعر الحديث...من جهة مهمة او لاء أكيد رح يجي منها بالفحص بطريقة اما خيارات او صح وخطا...

_________________
من أروع ما قرأت " يومئذٍ يتذكّر الإنسان وأنّى له الذكرى * يقول يا ليتني قدّمت لحياتي "


أعلى .:. BACK_TO_END
  • عنوان المشاركة: أخبار مادة الشعر الحديث ... المحاضرة الأولى
مرسل: السبت أكتوبر 24, 2009 1:24 am 
آرتيني فعّال
آرتيني فعّال
اشترك في: الجمعة مارس 02, 2007 12:46 am
مشاركات: 1915
القسم: E
السنة: ؟؟؟
مكان: Homs



غير متصل
[align=center][quote]
لاء أكيد رح يجي منها بالفحص بطريقة اما خيارات او صح وخطا...
[/quote]
وانا قلت *ممم *ممم يسلمو عدنان[/align][/font]

_________________
[align=center]فقدت الوقوف بدون صلاة نهارك

يا (أمي)[/align][/font]


أعلى .:. BACK_TO_END
  • عنوان المشاركة: أخبار مادة الشعر الحديث ... المحاضرة الثانية
مرسل: الجمعة نوفمبر 13, 2009 3:54 pm 
آرتيني نشيط
آرتيني نشيط
صورة العضو الرمزية
اشترك في: الأربعاء إبريل 11, 2007 6:22 pm
مشاركات: 394
القسم: ادب انكليزي+ ترجمة
السنة: مادة للتخرج+سنةاولى
مكان: حمص



غير متصل
 
hi everybody *Hi
الخميس الماضي بلشنا ب A Forsaken Garden
وهي شوية افكار من اللي حكاهن الدكتور
 
A Forsaken garden
By
Algernon Charles Swinburne

-The title of the poem is paradoxical. The word Garden is traditional, while the word forsaken is modern.
-The garden as a symbol of life and fertility is associated with the Garden of Eden.
-Words like (death, broken, ghost, lone, waste, rocks, barren) are associated with death, destruction and isolation.
-The ‘L’ sound in the poem evokes the feeling of loneliness (last, low, lone)
-The S sound implies secrecy.
-The poem is about the absence of human communication and man’s departure from nature and God.
-The Wasteland motif: modern poets start to think that society is like the wasteland.

_________________
صورة
مستقيلٌ وبدمعِ العينِ أمضي
هذهِ الصفحةَ من عمري وامضي
لم يعد صدرُ الحبيبِ موطني
لا ولا أرضُ الهوى المذبوحِ أرضي
لم يعد يمكنُ أن أبقى هنا
فهنا يبكي على بعضيَ بعضي


أعلى .:. BACK_TO_END
  • عنوان المشاركة: أخبار مادة الشعر الحديث ... المحاضرة الثانية
مرسل: الخميس نوفمبر 19, 2009 11:36 am 
آرتيني مشارك
آرتيني مشارك
اشترك في: الأحد إبريل 12, 2009 11:32 am
مشاركات: 172
القسم: انكليزي
السنة: الأولى
مكان: حموصة



غير متصل
Obada Arwany,

مشكور ع جهودك *ورود

_________________
صورة


أعلى .:. BACK_TO_END
  • عنوان المشاركة: أخبار مادة الشعر الحديث ... المحاضرة الثانية
مرسل: الخميس ديسمبر 03, 2009 11:16 pm 
آرتيني نشيط
آرتيني نشيط
صورة العضو الرمزية
اشترك في: الأربعاء إبريل 11, 2007 6:22 pm
مشاركات: 394
القسم: ادب انكليزي+ ترجمة
السنة: مادة للتخرج+سنةاولى
مكان: حمص



غير متصل
The Darkling Thrush
By
Thomas Hardy
 
- Thrush is a bird. Darkling doesn’t describe the thrush; it describes the place where the thrush is.
- The setting in the first stanza: the place is a field or a garden, the time is the end of the day and it starts to get dark. It is winter and the poet is standing near a gate.
- In the second stanza the poet associates this setting with the grave and death. He draws an analogy between the ends of secrecy with a corpse (end of life).
- “Century corpse” and “dead century” mean that the time is the end of the 19th century. Therefore everything related to this century is going to vanish like the Victorian Age and its dead spiritual values.
- The poet continues comparing the head of the dead person to the clouds; clouds are just like the canopy of a dead person. If somebody dies, his family and friends lament him. They will cry and this is exactly what the clouds do. It’s a striking personification.
- The poet sees that everything is lifeless and without energy. Nature is the mirror that reflects the poet’s mood. So both of them share the same situation; they are dead.
- In the third stanza the poet introduces the thrush which is singing a beautiful and joyful song. The song attracts the poet’s attraction because it’s a joyful and happy song. There is a contrast between the happy song and the dark and gloomy setting.
- The poet uses the word ‘voice’ instead of the word ‘sound’ because he is comparing the bird to a human being.
- In the fourth stanza the poet concludes that there must be something in the nature which is beautiful but we people cannot see it.
- The poem ends with ignorance, which means that the poet himself is ignorant. The bird is a symbol of nature and the poet is a symbol of mankind.
- When he doesn’t find the reason of the singing and happiness of the bird, this emphasis the theme of the absence of communication between man and nature.

_________________
صورة
مستقيلٌ وبدمعِ العينِ أمضي
هذهِ الصفحةَ من عمري وامضي
لم يعد صدرُ الحبيبِ موطني
لا ولا أرضُ الهوى المذبوحِ أرضي
لم يعد يمكنُ أن أبقى هنا
فهنا يبكي على بعضيَ بعضي


أعلى .:. BACK_TO_END
  • عنوان المشاركة: أخبار مادة الشعر الحديث ... المحاضرة الثانية
مرسل: الجمعة ديسمبر 04, 2009 2:19 pm 
آرتيني نشيط
آرتيني نشيط
صورة العضو الرمزية
اشترك في: الأربعاء إبريل 11, 2007 6:22 pm
مشاركات: 394
القسم: ادب انكليزي+ ترجمة
السنة: مادة للتخرج+سنةاولى
مكان: حمص



غير متصل
‘When I Was One- and –Twenty’
By
Houseman


[english]The first stanza:
The speaker here is the poet. He is 21 years old and he is in love.An old wise man gives the poet an advice “give money away but never give your heart away”. But when the poet was 21 years old, he did not listen to the old and wise man’s advice.
The second stanza:
The poet is 22 years old now. Last year when he was 21 years old, he didn’t listen to the old man, but now after one year he knows that he has fallen in love and paid for the price for that love.
- The old man represents a voice of wisdom. He is a symbol of the old generation and traditions.
- The young man is a symbol of the present generation and the modern age.
- This indicates the absence of communication between old generation and young generation. This leads to the main theme of modern poetry “alienation” man is isolated from his tradition, the result of the lost tradition is regret and sorrow.[/english]


“This Is No Case of Petty Right or Wrong”
By
Edward Thomas


 
- In traditional war poems we find the spirit of “Patriotism” which means showing love for your country and loyalty towards it. Also there is hostility towards the enemy and the hope of victory.
- In modern poetry all things turn upside down. One does not find any hope for victory and doesn’t show hatred towards his enemy and love towards his country.
- The poet is an English man and doesn’t hate his enemy, the Germans. So, he contradicts one aspect of traditional war poetry which is hostility. He also contradicts another aspect which is patriotism because he neither hates the Germans nor loves the English.
- The poet describes the emperor of Germany in praising terms, which shows his respect for him in spite of being his enemy.
- There are two witches who have two cauldrons. One of these two witches is English and the other is German. The two cauldrons produce a loud noise that results from boiling. From one cauldron, Germany, the Germans claims that they will win the war. From the other cauldrons, England, the English claims that this war will restore the greatness of their country.
- The poet doesn’t care if England restores its greatness or not. He says that God creates us from dust and England is made from dust too and all of us will turn to dust due to the nature of life. So England will turn to dust, it’s the end of everything.

_________________
صورة
مستقيلٌ وبدمعِ العينِ أمضي
هذهِ الصفحةَ من عمري وامضي
لم يعد صدرُ الحبيبِ موطني
لا ولا أرضُ الهوى المذبوحِ أرضي
لم يعد يمكنُ أن أبقى هنا
فهنا يبكي على بعضيَ بعضي


أعلى .:. BACK_TO_END
  • عنوان المشاركة: أخبار مادة الشعر الحديث ... المحاضرة الخامسة
مرسل: الأربعاء ديسمبر 16, 2009 3:02 am 
آرتيني نشيط
آرتيني نشيط
صورة العضو الرمزية
اشترك في: الأربعاء إبريل 11, 2007 6:22 pm
مشاركات: 394
القسم: ادب انكليزي+ ترجمة
السنة: مادة للتخرج+سنةاولى
مكان: حمص



غير متصل
Exam questions
 
1- extract question?
- An extract taken from a poem
- In the introduction we should write the title of the poem, the poet and general and brief idea about the whole poem.
- In the next paragraph, we should descuss the extract and paraphrase it. Also we should mention the kee elements that we find in this extract(not in the whole poem).
- Conclusion: a summary of the introduction and a personal evaluation.
2- Definitions.
3- General question.(should be writen in a form of essay).
4- Short questions.
5- Comparative question:comparing a specific element in two poems
- If the question is compare A to B, that means we should mention the similarities.
- If the question is compare A with B, that means we should mention both similarities and differences.
طبعا مو كل هي الأسئلة رح تجي بس رح يجي تلاتة او اربعة منن
وموفقين جميعا

*1 *1 *1

_________________
صورة
مستقيلٌ وبدمعِ العينِ أمضي
هذهِ الصفحةَ من عمري وامضي
لم يعد صدرُ الحبيبِ موطني
لا ولا أرضُ الهوى المذبوحِ أرضي
لم يعد يمكنُ أن أبقى هنا
فهنا يبكي على بعضيَ بعضي


أعلى .:. BACK_TO_END
  • عنوان المشاركة: أخبار مادة الشعر الحديث ... المحاضرة الخامسة
مرسل: الجمعة ديسمبر 18, 2009 8:33 pm 
آرتيني نشيط
آرتيني نشيط
اشترك في: السبت سبتمبر 20, 2008 2:49 pm
مشاركات: 317
القسم: English
السنة: Graduated
مكان: Everywhere



غير متصل
thank ya

_________________
صورة


أعلى .:. BACK_TO_END
إرسال موضوع جديد  الرد على الموضوع  [ 10 مشاركات ] 

جميع الأوقات تستخدم التوقيت العالمي+03:00

الموجودون الآن

المتصفحون للمنتدى الآن: لا يوجد أعضاء مسجلين متصلين وزائران


لا تستطيع كتابة مواضيع جديدة في هذا المنتدى
لا تستطيع كتابة ردود في هذا المنتدى
لا تستطيع تعديل مشاركاتك في هذا المنتدى
لا تستطيع حذف مشاركاتك في هذا المنتدى
لا تستطيع إرفاق ملف في هذا المنتدى

البحث عن:
الانتقال إلى:  

RIGHTS_RESERVED . DESIGNBY . CONTACTUS . سياسة الخصوصية . شروط الاستخدام
Powered by phpBB© . الترجمة برعاية المنتديات العربية