شكرا أنسة رغد على المداخلة اللطيفة
أخي الكريم, الكتاب متل ما ذكرت بالمحاضرات في نوع من العشوائية يترتيب الافكار و المواضيع, و لذلك بتلاقيه صعب. بنصحك انت و عم تدرس تقسم الافكار بمجموعات, يعني مثلا بتحط عنوان:
First Language Acquisition
بكون عنوان شامل, و تحته بتحط كل الافكار و المواضيع اللي إلا علاقة بالعنوان الاساسي.
العناوين اللي فينك تحطا مثلا:
First Language Acquisition
Second Language Acquisition
Methods Of Teaching
Things Related to the Teacher
Things Related to the Student
Teaching Skills
كل عنوان بيندرج تحته عدة أفكار ممكن تكون بنفس الفصل أو عدة فصول. اذا اتبعت هل الطريقة ما رح تحس بأي نوع من الصعوبة بفهم تسلسل الافكار. خلي اعتمادك الاساسي على المحاضرات, اقرا منن أولا, بعدين من الكتاب و ليس العكس. أهم نقطة لا تتردد بالفحص, يعني انا ما عندي مانع تكتب افكارك الخاصة و بأسلوبك الخاص, طالما الافكار إلا علاقة بالموضوع رح تكون مقبولة. و متل ما لاحظت الاسئلة مفتوحة, يعني عندك مجال انت تختار شو بتحب تكتب, الكتاب و النوط هي 50 % فقط من المادة, و الباقي بيجي من فهمك الخاص للافكار.
بالنسبة لأخر سؤال من الدورة الماضية رح اعطيك الجواب الصح:
You have to say whether you think Language Development is:
a- A special gift
or b- The result of cognitive, social, physiological and neural pressures
That means you have two positions, A or B, and you have to explain one, and say why.
1- Language developmet as a special gift:
Special gift = instinct, that can be supported by saying that children have an urge to speak, and that comes without teaching them how to do that
second proof: comes from children who have been cut off communication or language, even after the age of 6, they can still acquire language, because it is an instinct
third proof: children can produce grammatical strucutres they never heard before, and that means input does not always play a major rule if language is considered a talent, or instinct
2- Language development as emergence
this is opposite to the first view, and you can briefly support it or explain it as follows:
Cognitive pressure: for example, children who have difficulty in hearing, will not be able to acquire language in the same way as healthy children do, so they have to use their other cognitive skills, like depending on sight, or even touch to develop language
- Social pressures: e.g. immigrant children feel pressured to develop their language or their second language based on the environment, parents, caregivers, friends, etc, so that they fit in
-nerual pressures: come from the brain itself, it is equipped to deal with language, it has the mechanism of connectionism, and association, that enables children to deal with language and devlop it, based on input
- Physiologcal: because humans have the necessary organs to produce language, like tongue, lips, lungs, etc.
و متل ما ذكرت بموضوع سابق ما حدي جاوب بهل الطريقة لذلك قبلت اي اجابة قريبة بالافكار من الاجابة السابقة, و اي شخص كتب عن تشومسكي كمان اخد علامة السؤال, طبعا حسب اللغة و كام خطأ موجود قواعدي أو املائي.
و نصيحة تانية جاوب عن كل الاسئلة, مهما كانت اجابتك, للاسف كتير طلاب جاوبوا على أول سؤالين, اخدوا علامة بين 30 و 40 مثلا و ما جاوبوا على السؤال الاخير, فرسبوا.
موفق ان شاء الله

_________________
Anfangen ist leicht, beharren eine Kunst.