WELCOME1
WELCOME2
اليوم هو الأربعاء يونيو 18, 2025 11:37 am
اسم المستخدم : تذكرني
كلمة المرور :  

LATEST_POSTS

جميع الأوقات تستخدم التوقيت العالمي+03:00


قوانين المنتدى


ننوه الى أخوتنا الأعضاء أن هذا القسم لأرشفة أسئلة الدورات ولا يمكن للأعضاء ارسال المشاركات فيه . إذا كانت لديكم أسئلة دورات و تريدون المشاركة في بناء هذا الأرشيف , فنرجو إرسال الأسئلة إلى مشرفي الأقسام التعليمية أو عن طريق مراسلتنا على
الإدارة : تم إزالة عنوان البريد الإلكتروني حيث لا يُسمح بإدراج البريد الإلكتروني في المشاركات .
يرجى مراجعة قوانين المنتدى الرئيسية . لنحقق الفائدة للجميع .. شاكرين تعاونكم و آملين لكم الفائدة .


إرسال موضوع جديد  الرد على الموضوع  [ مشاركتان ] 
الكاتب رسالة
  • عنوان المشاركة: طرائق التدريس
مرسل: الأربعاء يونيو 17, 2009 12:52 pm 
مشرف موسوعة الأدب الانجليزي
مشرف موسوعة الأدب الانجليزي
اشترك في: الاثنين ديسمبر 17, 2007 3:47 am
مشاركات: 1898
القسم: Literature, Film, and Theatre
السنة: MA
مكان: Britain



غير متصل
دورة الفصل الثاني للعام الدراسي 2008-2009
Date: 08 June, 2009
FLT APPROACHES AND METHODS
 
I-FILL IN THE BLANKS WITH THE SUITABLE WORDS (20 MARKS)
1- .......and.........laid the foundation of the Direct Method.
2 In Grammar -Translation method, grammar is taught………… .
3- In structural situational approach,............ and …………are taught first.
4-ln Audio-Lingual Approach, language is taught as a behavior. There are three crucial elements in learning ........,........, and………… .
5-The most important thing in The Silent Way is the use of ………….
6-The Communicative Approach focused on teaching ..................
7-The two crucial elements necessary to language acquisition are ………. And …………

II- Choose only two of the following questions (20 MARKS)
1- How do students learn grammar?
2- Mention some strategies for vocabulary learning.
3- Mention the key principles in teaching pronunciation.

III. Answer all of the following questions (30 MARKS)
1 -What are the criteria that objective tests should observe?
2-What are the objectives of testing?
3-Which do you prefer computerized or non-computerized exams? why?

IV- The following passage is taken from a children play called Cindrella. Read It
carefully and explain how will you teach it to students in the sixth grade, using all
possible ways and aids.
Suppose Cindrella had a mobile, and she dropped it instead of her slippers, how the play would end up? (30Marks)


Guests: Who is that beautiful girl? What a lovely dress, and what amazing glass slippers! She must be a princess!
Prince: Will you dance with me, please?
Cindrella: With pleasure!
Narrator: The prince and Cindrella danced together all evening.
Narrator: Then the clock began to strike twelve. Cindrella suddenly goes.
Prince: Stop! Why are you running away? Look one of your slippers has fallen off.

Examiner: Dr. Salwa Wafai
---------------------------------------------------------

_________________
[english][align=center]"We are the choices we have made."[/align][/english]


أعلى .:. BACK_TO_END
  • عنوان المشاركة: طرائق التدريس
مرسل: الخميس ديسمبر 01, 2011 11:50 pm 
آرتيني جديد
آرتيني جديد
اشترك في: الخميس ديسمبر 01, 2011 11:41 pm
مشاركات: 6
القسم: اللغة الانجليزية
السنة: الرابعه



غير متصل
thank u ^^


أعلى .:. BACK_TO_END
إرسال موضوع جديد  الرد على الموضوع  [ مشاركتان ] 

جميع الأوقات تستخدم التوقيت العالمي+03:00

الموجودون الآن

المتصفحون للمنتدى الآن: لا يوجد أعضاء مسجلين متصلين وزائر واحد


لا تستطيع كتابة مواضيع جديدة في هذا المنتدى
لا تستطيع كتابة ردود في هذا المنتدى
لا تستطيع تعديل مشاركاتك في هذا المنتدى
لا تستطيع حذف مشاركاتك في هذا المنتدى
لا تستطيع إرفاق ملف في هذا المنتدى

البحث عن:
الانتقال إلى:  

RIGHTS_RESERVED . DESIGNBY . CONTACTUS . سياسة الخصوصية . شروط الاستخدام
Powered by phpBB© . الترجمة برعاية المنتديات العربية