WELCOME1
WELCOME2
اليوم هو الخميس أغسطس 07, 2025 8:33 am
اسم المستخدم : تذكرني
كلمة المرور :  

LATEST_POSTS

جميع الأوقات تستخدم التوقيت العالمي+03:00


قوانين المنتدى


تنويه هام : يرجى من أخوتنا الأعضاء كتابة الردود و المواضيع التي فيها فائدة فقط , و أي موضوع أو رد لا يحوي أي فائدة سيُحذف دون الرجوع الى صاحبه :arrow:

- ننوه الى أخوتنا طلبة الأدب الإنجليزي أنه يمكنهم الاستفادة من أقسام اللغة الإنجليزية التعليمية المتخصصة التي أعدت لهم .


إرسال موضوع جديد  الرد على الموضوع  [ 5 مشاركات ] 
الكاتب رسالة
  • عنوان المشاركة: استفسار عن اسئلة النقد بليز
مرسل: الأربعاء يونيو 03, 2009 12:02 am 
آرتيني نشيط
آرتيني نشيط
اشترك في: الخميس يناير 24, 2008 2:57 pm
مشاركات: 245
القسم: ENGLISH
السنة: fourth year
مكان: Lebanon



غير متصل
هاي
عندي طلب صغير
بليز لي عندو اسئلة النقد الدورة الماضية

الله ينجحكن ويخليكن ويرزقكن على هوا نيتكن ويخليلكن محبينكن
وانشاء الله بتطلع معكن المادة وبتخلصوا منا

_________________
صورة
"The causes of events are always more important than the events themselves"


أعلى .:. BACK_TO_END
  • عنوان المشاركة: استفسار عن اسئلة النقد بليز
مرسل: الأربعاء يونيو 03, 2009 9:04 pm 
آرتيني جديد
آرتيني جديد
صورة العضو الرمزية
اشترك في: الجمعة أغسطس 24, 2007 8:25 pm
مشاركات: 23
القسم: لغة انكليزية
السنة: الرابعة
مكان: حمص



غير متصل
السلام عليكم
ياجماعة اذا الاسئلة ما موجودة مو مشكلة
بس ممكن سؤال حول المادة
من شان سؤال البديل لحلقة البحث من وين اجا السؤال
يعني اجا السؤال من الكتاب ولا من القصيدة والقصة القصيرة
اذا بتتكرموا جاوبونا والله يوفقكم


أعلى .:. BACK_TO_END
  • عنوان المشاركة: استفسار عن اسئلة النقد بليز
مرسل: الأربعاء يونيو 03, 2009 10:03 pm 
مشرف موسوعة الأدب الانجليزي
مشرف موسوعة الأدب الانجليزي
اشترك في: الاثنين ديسمبر 17, 2007 3:47 am
مشاركات: 1898
القسم: Literature, Film, and Theatre
السنة: MA
مكان: Britain



غير متصل
LILAC,

آسف على التأخير .. هي الأسئلة و ان شاء الله تقدري تستفيدي منها :
 
1. The rise of Theory in the 1960s marks a break with a A. humanistic B. moralistic C. ideological D. A & B tradition in criticism.
2. Modern critical theories are essentially A. author-centred B. relativistic C. sceptical D. B&C.
3. "Code" in Roman Jakobson's diagram of linguistic communication refers to A. writing B. history C. structure D. meaning.
4. Romantic poets argue that sublime poetry has A. physical effects B. physiological effects C. psychological effects D. A, B, & C.
5. They also believe that sublime poetry contains A. great emotions B. great ideas and great emotions C. great ideas and great values D. lofty expressions of genuine, passionate love.
6. "Emotion", in Romantic usage, alludes to A. the bodily sensation, pleasing or painful, which accompanies perception B. an intuitive form of knowledge as distinct from scientific reason C. A & B D. neither A nor B.
7. According to William Wordsworth , the poet conjures up in himself passions which A. are far from being the same as those produced by real events B. nearly resemble the passions produced by real events C. exist only in imagination D. A & B.
8. For Reader-Response critics, the text is A. a determinate structure B. an indeterminate structure C. neither completely determinate nor completely indeterminate D. established in accordance with the reader's wishes.
9. According to Wolfgang Iser, the concept of the implied reader is a A. textual structure B. social structure C. psychological concept D. A, B, & C.
10. Iser argues that the reader's communication with the text is a process of A. self-production B. self-correction C. self-inspection D. self-destruction.
11. Freud finds in Hamlet a conflict between A. two conscious impulses B. a conscious impulse and a repressed one C. two unconscious impulses D. principles and reality.
12. According to Freud, our drives A. can express themselves in indirect forms B. cannot express themselves at all C. can express themselves freely and directly D. can express themselves only in writing.
13. "Libido" refers to A. sexual desire B. psychic drive or energy, especially that which is associated with the sexual instinct C. pleasure in general D. ideals.
14. Freud attribute the Oedipus complex to children of about the ages A. two to five B. three to five C. two to ten D. three to ten.
15. For Formalists, attention should be focused on the words on the page as A. expression of universal human experience B. expressions of the ironic C. expressions of a specific social message D. a self-sufficient entity.
16. According to Formalists, A. the ideologies of writers determine the nature of their writings B. texts are determined by the author's ideology and by the historical context in which they are produced C. texts are independent of these influences D. literature is a form of moral experience.
17. The purpose of art, according to Shklovsky, is to impart the sensation of things A. as they are known B. as they are perceived C. as they should be D. A, B, & C.
18. Poetic language, Shklovsky argues, should be A. difficult B. strange C. strange and difficult D. strange but not difficult.
19. Saussure's account of the system of language asserts that the object of study is A. individual B. social C. both social and individual D. none of the above.
20. Saussure notes that the relationship between the signifier and the signified is arbitrary. This means that it is A. Natural B. inevitable C. subjective D. not based on a natural or necessary reason.
21. The signifier, according to Saussure, A. has one, permanent signified B. always has more than one signified C. can have more than one signified D. can have a limitless number of signifieds.
22. Semiotics is the study of A. signs within the system of language as an abstract system B. signs in relation to psychology C. signs within society D. A, B, & C.
23. 'Diachrony' designates A. a language-state B. an evolutionary phase C. A & B D. neither A nor B.
24. The sign is a two-sided A. social entity B. linguistic entity C. historical entity D. none of the above.
25. Saussure's main concern is to give an explanation of A. the literary system B. langue C. parole D. A, B & C.
26. 'Language is essentially figurative and not referential'. This statement best describes discourse according to A. Formalists B. Structuralists C. Post-Structuralists D. Romanticists.
27. Phonocentrism is A. equivalent to logocentrism B. an example of logocentrism C. totally different from logocentrism D. inclusive of logocentrism.
28. By 'differance' Derrida means that A. language is a system of binary oppositions B. speech is different from writing C. full meaning is never present D. the sign consists of a signifier and a signified.
29. Derrida is critical of A. the concept of unity B. the concept of centre C. the concept of presence D. A, B & C.
30. The middle classes did NOT emerge as significant in literary culture until A. the seventeenth century B. the eighteenth century C. the nineteenth century D. the twentieth century.
31. The principles of modern feminism were laid down by A. Virginia Woolf B. Simone de Beauvoir C. Elaine Showalter D. Julia Kristeva.
32. Feminists believe that to break the patriarchal power in society it is necessary to A. enter the domain of men's social practices B. challenge men at the level of theory C. remain outside male definitions of the female D. oppose the limitations imposed on women's education.
33. The driving out of unwanted emotions (pity and fear) is called A. 'moderation' B. 'purgation' C. 'purification' D. none of the above.
34. The emphasis on unity belongs with A. organicist thought B. Romanticism C. Formalism D. A, B & C.
35. Dreams, according to Freud, are the effects of compromises in the psyche between A. desires and expectations B. desires and prohibitions C. desires and actions D. desires and illusions.
36. The signifier, according to Saussure, is A. a visual image B. an acoustic image C. a symbol D. a sensory element.
37. 'The female is female by a certain lack of qualities'- who says this? A. Plato B. Aristotle C. Lacan D. Freud.
38. The author of 'The Laugh of the Medusa' is A. Tillie Oslen B. Helene Cixous C. Kate Millett D. Julia Kristeva.
39. The term 'Oedipus Complex' applies to A. boys B. boys and girls in general C. boys and girls whose parents are separated D. boys and girls whose parents are excessively prohibitive.
40. The psychoanalytic theories of . . . . . suggest that female language and passion are revolutionary, subversive and 'heterogeneous'. A. Jacques Lacan B. Julia Kristeva C. Jacques Lacan and Julia Kristeva D. Jacques Lacan, Julia Kristeva and Richard Hoggort.
dat-cw,
أسئلة حلقة البحث ما بتكون من الكتاب .. من القصيدة والقصة القصيرة .. موفق ان شاء الله بإمتحانك *1

_________________
[english][align=center]"We are the choices we have made."[/align][/english]


أعلى .:. BACK_TO_END
  • عنوان المشاركة: استفسار عن اسئلة النقد بليز
مرسل: الأربعاء يونيو 03, 2009 11:55 pm 
آرتيني نشيط
آرتيني نشيط
اشترك في: الخميس يناير 24, 2008 2:57 pm
مشاركات: 245
القسم: ENGLISH
السنة: fourth year
مكان: Lebanon



غير متصل
Ala' Al-Ibrahim
شكرا من كل قلبي *1 *1
عنجد مابعرف شو بدي قلك *plz *plz *plz
*ورود *ورود *ورود

_________________
صورة
"The causes of events are always more important than the events themselves"


أعلى .:. BACK_TO_END
  • عنوان المشاركة: استفسار عن اسئلة النقد بليز
مرسل: الجمعة يونيو 12, 2009 1:16 am 
آرتيني جديد
آرتيني جديد
صورة العضو الرمزية
اشترك في: الجمعة أغسطس 24, 2007 8:25 pm
مشاركات: 23
القسم: لغة انكليزية
السنة: الرابعة
مكان: حمص



غير متصل
الله يعطيك العافية اخ علاء والحمد لله كان الفحص كتير منيح
والحمد لله الامور تمام والامن مستتب
بس من شان السؤال البديل لحلقة البحث
يعني جاوبت على اسئلة القصيدة تمام
بس القصة القصيرة كانت الاجابات طرة ونقش
والحمد لله الله وفقنا وكتبنا منيح


أعلى .:. BACK_TO_END
إرسال موضوع جديد  الرد على الموضوع  [ 5 مشاركات ] 

جميع الأوقات تستخدم التوقيت العالمي+03:00

الموجودون الآن

المتصفحون للمنتدى الآن: لا يوجد أعضاء مسجلين متصلين وزائر واحد


لا تستطيع كتابة مواضيع جديدة في هذا المنتدى
لا تستطيع كتابة ردود في هذا المنتدى
لا تستطيع تعديل مشاركاتك في هذا المنتدى
لا تستطيع حذف مشاركاتك في هذا المنتدى
لا تستطيع إرفاق ملف في هذا المنتدى

البحث عن:
الانتقال إلى:  

RIGHTS_RESERVED . DESIGNBY . CONTACTUS . سياسة الخصوصية . شروط الاستخدام
Powered by phpBB© . الترجمة برعاية المنتديات العربية