أهلا بك زائرنا الكريم في منتديات آرتين لتعليم اللغات (^_^)
اليوم هو الخميس حزيران 06, 2024 6:30 ص
اسم المستخدم : الدخول تلقائياً
كلمة المرور :  
لوحة الإعلانات الإدارية

عذراً أخوتي .. تم إيقاف تسجيل الأعضاء الجدد في آرتين حتى إشعار آخر


آخر المشاركات

  ... آرتين ...   » لابدّ أن أستأذن الوطن .... نزار قباني *  .:. آخر رد: محمدابو حمود  .:.  الردود: 4   ... آرتين ...   » لا يصلح العطار ما افسدة الدهر  .:. آخر رد: محمد الربيعي  .:.  الردود: 2   ... آرتين ...   » مناقشة كتاب"Translation with Reference to English & Arabic"  .:. آخر رد: Jordan  .:.  الردود: 124   ... آرتين ...   » المعرب و الدخيل و المولد ... تتمة  .:. آخر رد: aaahhhmad  .:.  الردود: 6   ... آرتين ...   » تحميل ملف  .:. آخر رد: مصطفى العلي  .:.  الردود: 0   ... آرتين ...   » The Best Short Stories of J.G. bialard The Terminal Beach  .:. آخر رد: المرعاش  .:.  الردود: 0   ... آرتين ...   » هام للطلاب الي بيواجهوا صعوبه بمادة الصوتيا  .:. آخر رد: bassam93  .:.  الردود: 16   ... آرتين ...   » مساعدة مشروع تخرج عن تراجيديات شكسبير  .:. آخر رد: ahmadaway  .:.  الردود: 0   ... آرتين ...   » نتائج سنوات 2009 2010 2011  .:. آخر رد: أبو عمر  .:.  الردود: 0   ... آرتين ...   » نتائج سنوات 2009 2010 2011  .:. آخر رد: أبو عمر  .:.  الردود: 0

جميع الأوقات تستخدم GMT + ساعتين [ DST ]


قوانين المنتدى


تنويه هام : يرجى من أخوتنا الأعضاء كتابة الردود و المواضيع التي فيها فائدة فقط , و أي موضوع أو رد لا يحوي أي فائدة سيُحذف دون الرجوع الى صاحبه  :arrow:

- ننوه الى أخوتنا طلبة الأدب الإنجليزي أنه يمكنهم الاستفادة من أقسام اللغة الإنجليزية التعليمية المتخصصة التي أعدت لهم .


إرسال موضوع جديد الرد على الموضوع  [ 4 مشاركة ] 
الكاتب رسالة
  • عنوان المشاركة: عن علم اللغة التطبيقي 4th year (معلومات سريعة و عامة) بسيطة
مرسل: الخميس كانون الثاني 24, 2008 11:07 ص 
آرتيني مؤسس
آرتيني مؤسس
صورة العضو الشخصية
اشترك في: 01 آذار 2007
المواضيع: 608
المشاركات: 7325
المكان: حمص - دمشق
القسم: اللغة الانكليزية
السنة: دبلوم ترجمة - متخرج
الاسم: أبو آدم
لا يوجد لدي مواضيع بعد

:: ذكر ::


غير متصل
 
[english]



Hello for the 4th year        students

I put to you the Musical Devices required in the exam…….
Have a quick look on stress , syllables , and semi-vowels .
We are reqired to study the phonetic    rules from the first year …..to the second term of the second year …..

Voicing…..
.place of articuaation
Manner of articulations

Musical Devices


Tone :

The writer's or speaker's attitude toward the subject, the audience, or herself or himself, the emotional coloring, or emotional meaning, of a work .


Musical Devices :

Alliteration :
It is when the sounds of consonants in a phrase, are similar and occur closely together.

Assonance :
The repetition at close intervals of the vowel sounds of accented syllables or important words .

Consonance :
The repetition at close intervals of the final consonant sounds of accented syllables or important words .


Rhyme :

The repetition of the accented vowel sound and all succeeding sounds in important or importantly positioned words.






How to Pronounce "the" in English
Normally, we pronounce "the" with a short sound (like "thuh"). But when "the" comes before a vowel sound, we pronounce it as a long "thee".
vowel sound        we write        we say
A        the apple        thee apple
E        the egg        thee egg
I        the ice-cream        thee ice-cream
O        the orange        thee orange
U        the ugli fruit        thee ugli fruit
It is important to understand that it is what we say that matters, not what we write. It is the sound that matters, not the letter used in writing a word. So we use a long "thee" before a vowel sound, not necessarily before a vowel. Look at these cases:
we write        with        we say        with
the house        consonant (h)        thuh house        consonant sound
the hour        consonant (h)        thee our        vowel sound
the university        vowel (u)        thuh youniversity        consonant sound
the umbrella        vowel (u)        thee umbrella        vowel sound
Emphatic the [thee]
When we wish to place emphasis on a particular word, we can use "emphatic the" [thee], whether or not the word begins with a consonant or vowel sound. For example:
A: I saw the [thuh] President yesterday.
B: What! The [thee] President of the United States?
A: Yes, exactly.
…..


……………………………………………..
Understanding Syllables
To understand word stress, it helps to understand syllables.
Every word is made from syllables.
Each word has one, two, three or more syllables.
word        number of syllables
dog        dog        1
green        green        1
quite        quite        1
quiet        qui-et        2
orange        or-ange        2
table        ta-ble        2
expensive        ex-pen-sive        3
interesting        in-ter-est-ing        4
realistic        re-al-is-tic        4
unexceptional        un-ex-cep-tion-al        5
Notice that (with a few rare exceptions) every syllable contains at least one vowel (a, e, i, o or u) or vowel sound
What is Word Stress?
In English, we do not say each syllable with the same force or strength. In one word, we accentuate ONE syllable. We say one syllable very loudly (big, strong, important) and all the other syllables very quietly.
Let's take 3 words: photograph, photographer and photographic. Do they sound the same when spoken? No. Because we accentuate (stress) ONE syllable in each word. And it is not always the same syllable. So the shape of each word is different.
click word to hear
shape        total
syllables        stressed
syllable
PHO TO GRAPH
   
3        #1
PHO  TO GRAPH ER
     
4        #2
PHO TO  GRAPH IC
     
4        #3
This happens in ALL words with 2 or more syllables: TEACHer, JaPAN, CHINa, aBOVE, converSAtion, INteresting, imPORtant, deMAND, etCETera, etCETera, etCETera
The syllables that are not stressed are ‘weak’ or ‘small’ or ‘quiet’. Native speakers of English listen for the STRESSED syllables, not the weak syllables. If you use word stress in your speech, you will instantly and automatically improve your pronunciation and your comprehension.





Try to hear the stress in individual words each time you listen to English - on the radio, or in films for example. Your first step is to HEAR and recognise it. After that, you can USE it!
There are two very important rules about word stress:
1.        One word, one stress. (One word cannot have two stresses. So if you hear two stresses, you have heard two words, not one word.)
2.        The stress is always on a vowel.
Where do I Put Word Stress?
There are some rules about which syllable to stress. But...the rules are rather complicated! Probably the best way to learn is from experience. Listen carefully to spoken English and try to develop a feeling for the "music" of the language.
When you learn a new word, you should also learn its stress pattern. If you keep a vocabulary book, make a note to show which syllable is stressed. If you do not know, you can look in a dictionary. All dictionaries give the phonetic spelling of a word. This is where they show which syllable is stressed, usually with an apostrophe (') just before or just after the stressed syllable. (The notes at the front of the dictionary will explain the system used.) Look at (and listen to) this example for the word plastic. There are 2 syllables. Syllable #1 is stressed.
example        phonetic spelling:
dictionary A        phonetic spelling:
dictionary B
PLAS TIC
 
 

       /plæs'tIk/        /'plæs tIk/
Why is Word Stress Important?
Word stress is not used in all languages. Some languages, Japanese or French for example, pronounce each syllable with eq-ual em-pha-sis.
Other languages, English for example, use word stress.
Word stress is not an optional extra that you can add to the English language if you want. It is part of the language! English speakers use word stress to communicate rapidly and accurately, even in difficult conditions. If, for example, you do not hear a word clearly, you can still understand the word because of the position of the stress.
Think again about the two words photograph and photographer. Now imagine that you are speaking to somebody by telephone over a very bad line. You cannot hear clearly. In fact, you hear only the first two syllables of one of these words, photo... Which word is it, photograph or photographer? Of course, with word stress you will know immediately which word it is because in reality you will hear either PHOto... or phoTO... So without hearing the whole word, you probably know what the word is ( PHOto...graph or phoTO...grapher). It's magic! (Of course, you also have the 'context' of your conversation to help you.)
This is a simple example of how word stress helps us understand English. There are many, many other examples, because we use word stress all the time, without thinking about it.






SEMI-VOWELS
Semi-vowels are like vowels in the vibrating of the vocal folds, and like diphongs they are characterized by a transition between two vowel-formations. The distinction between dipthongs and semi-vowels is that semi-vowels have a greater constriction in the vocal tract and that the transition occurs much faster--this produces a weaker yet swifter transition of formants. There are also two divisions of semi-vowels: glides and liguids. Liguids have an even tighter constriction than the glides, and the tongue is shaped in such a way as to form "side-branches" that induce anti-resonance.
[/english]

_________________
التوقيع
صورة
بتمنى تتابعوا صفحتي عالفيس بوك
عنوانها :
( صفوة لتعليم اللغة الإنكليزية و الترجمة )


أعلى .:. أسفل
 يشاهد الملف الشخصي  
 
  • عنوان المشاركة: عن علم اللغة التطبيقي 4th year (معلومات سريعة و عامة) بسيطة
مرسل: الخميس كانون الثاني 24, 2008 4:02 م 
آرتيني مؤسس
آرتيني مؤسس
صورة العضو الشخصية
اشترك في: 01 آذار 2007
المواضيع: 608
المشاركات: 7325
المكان: حمص - دمشق
القسم: اللغة الانكليزية
السنة: دبلوم ترجمة - متخرج
الاسم: أبو آدم
لا يوجد لدي مواضيع بعد

:: ذكر ::


غير متصل
بتمنى من كل مين بيقدر يضيف معلومات بتهمنا ما يقصر ...خلونا نتعاون بهل المادة

_________________
التوقيع
صورة
بتمنى تتابعوا صفحتي عالفيس بوك
عنوانها :
( صفوة لتعليم اللغة الإنكليزية و الترجمة )


أعلى .:. أسفل
 يشاهد الملف الشخصي  
 
  • عنوان المشاركة: عن علم اللغة التطبيقي 4th year (معلومات سريعة و عامة) بسيطة
مرسل: الخميس كانون الثاني 24, 2008 7:09 م 
مشرفة قسم مهارات تطوير الذات
مشرفة قسم مهارات تطوير الذات
صورة العضو الشخصية
اشترك في: 15 نيسان 2007
المواضيع: 64
المشاركات: 3023
المكان: حمص
القسم: انجليزي
السنة: MA
لا يوجد لدي مواضيع بعد

:: أنثى ::


غير متصل
يسلمو ايديك يا شهم
والله أنا ما بقدر ضيف لأني مقصرة
بس إذا بتسألوني أي سؤال....أي سؤال
بعرف جاوب ان شالله بس بالعربي

يعني إذا حدا ما فهمان شي شغلة :wink:

عنجد أنا بهالناحية كفو

ويسلمو ايديك صفوة.......يا هيرو

_________________
التوقيع لــلــمــلائــكــة  حــضــورهــا


أعلى .:. أسفل
 يشاهد الملف الشخصي  
 
  • عنوان المشاركة: عن علم اللغة التطبيقي 4th year (معلومات سريعة و عامة) بسيطة
مرسل: الخميس كانون الثاني 24, 2008 10:02 م 
آرتيني مؤسس
آرتيني مؤسس
صورة العضو الشخصية
اشترك في: 01 آذار 2007
المواضيع: 608
المشاركات: 7325
المكان: حمص - دمشق
القسم: اللغة الانكليزية
السنة: دبلوم ترجمة - متخرج
الاسم: أبو آدم
لا يوجد لدي مواضيع بعد

:: ذكر ::


غير متصل
       الملاك,  

تسلمي يل        الملاك,  .بعد زمان و الله وين البقايا

_________________
التوقيع
صورة
بتمنى تتابعوا صفحتي عالفيس بوك
عنوانها :
( صفوة لتعليم اللغة الإنكليزية و الترجمة )


أعلى .:. أسفل
 يشاهد الملف الشخصي  
 
إرسال موضوع جديد الرد على الموضوع  [ 4 مشاركة ] 

جميع الأوقات تستخدم GMT + ساعتين [ DST ]


لا تستطيع كتابة مواضيع جديدة في هذا المنتدى
لا تستطيع كتابة ردود في هذا المنتدى
لا تستطيع تعديل مشاركاتك في هذا المنتدى
لا تستطيع حذف مشاركاتك في هذا المنتدى
لا تستطيع إرفاق ملف في هذا المنتدى

البحث عن:
الانتقال الى:  

جميع الحقوق محفوظة لـ ©2012Art-En.com . تصميم بواسطة Art-En . راسلنا . سياسة الخصوصية . قوانين المنتدى
Powered by phpBB© . Translated by phpBBArabia