أهلا بك زائرنا الكريم في منتديات آرتين لتعليم اللغات (^_^)
اليوم هو السبت نيسان 20, 2024 3:48 ص
اسم المستخدم : الدخول تلقائياً
كلمة المرور :  
لوحة الإعلانات الإدارية

عذراً أخوتي .. تم إيقاف تسجيل الأعضاء الجدد في آرتين حتى إشعار آخر


آخر المشاركات

  ... آرتين ...   » لابدّ أن أستأذن الوطن .... نزار قباني *  .:. آخر رد: محمدابو حمود  .:.  الردود: 4   ... آرتين ...   » لا يصلح العطار ما افسدة الدهر  .:. آخر رد: محمد الربيعي  .:.  الردود: 2   ... آرتين ...   » مناقشة كتاب"Translation with Reference to English & Arabic"  .:. آخر رد: Jordan  .:.  الردود: 124   ... آرتين ...   » المعرب و الدخيل و المولد ... تتمة  .:. آخر رد: aaahhhmad  .:.  الردود: 6   ... آرتين ...   » تحميل ملف  .:. آخر رد: مصطفى العلي  .:.  الردود: 0   ... آرتين ...   » The Best Short Stories of J.G. bialard The Terminal Beach  .:. آخر رد: المرعاش  .:.  الردود: 0   ... آرتين ...   » هام للطلاب الي بيواجهوا صعوبه بمادة الصوتيا  .:. آخر رد: bassam93  .:.  الردود: 16   ... آرتين ...   » مساعدة مشروع تخرج عن تراجيديات شكسبير  .:. آخر رد: ahmadaway  .:.  الردود: 0   ... آرتين ...   » نتائج سنوات 2009 2010 2011  .:. آخر رد: أبو عمر  .:.  الردود: 0   ... آرتين ...   » نتائج سنوات 2009 2010 2011  .:. آخر رد: أبو عمر  .:.  الردود: 0

جميع الأوقات تستخدم GMT + ساعتين [ DST ]




إرسال موضوع جديد الرد على الموضوع  [ 7 مشاركة ] 
الكاتب رسالة
  • عنوان المشاركة: محاضرات فيديو  "مقدمة لنظرية الأدب" ||> Introduction to Theory of Literature - Video Lectures <||
مرسل: الاثنين تشرين الأول 17, 2011 12:15 ص 
مشرف ساحات طلاب الترجمة
مشرف ساحات طلاب الترجمة
صورة العضو الشخصية
اشترك في: 18 تشرين الأول 2007
المواضيع: 146
المشاركات: 1087
المكان: البــــــــــاب - Aleppo
القسم: الترجمة
السنة: الرابـــعة ...
الاسم: Mohammad Noor Sheikh Ali Taleb
لا يوجد لدي مواضيع بعد

:: ذكر ::

مراسل محاضرات قسم الترجمة للسنة الثالثة و الرابعة
مراسل محاضرات قسم الترجمة للسنة الثالثة و الرابعة

غير متصل
Introduction to Theory of Literature with Professor Paul H. Fry. Spring, 2009


 
About the Course


 
This is a survey of the main trends in twentieth-century literary theory. Lectures will provide background for the readings and explicate them where appropriate, while attempting to develop a coherent overall context that incorporates philosophical and social perspectives on the recurrent questions: what is literature, how is it produced, how can it be understood, and what is its purpose?


 
About Professor Paul H. Fry


 
Paul H. Fry is the William Lampson Professor of English at Yale and specializes in British Romanticism, literary theory, and literature and the visual arts. He was educated at the University of California, Berkeley and Harvard and has been teaching at Yale since 1971. His publications include The Poet's Calling in the English Ode, for which he was awarded the Melville Cane Award; The Reach of Criticism: Method and Perception in Literary Theory; William Empson: Prophet Against Sacrifice; A Defense of Poetry: Essays on the Occasion of Writing; and Wordsworth and the Poetry of What We Are.


 
File type: mov


 
Class Sessions


 
1. Introduction

 
In this first lecture, Professor Paul Fry explores the course's title in three parts. The relationship between theory and philosophy, the question of what literature is and does, and what constitutes an introduction are interrogated.

عذراً, يجب أن تسجل من هنا لترى الرابط إذا كنت عضواً, فقط قم بتسجيل الدخول

 
2. Introduction (cont.)

 
In this second introductory lecture, Professor Paul Fry explores the interrelation of skepticism and determinism. The nature of discourse and the related issue of discursivity is read through two modern works, Anton Chekov's Cherry Orchard and Henry James' The Ambassadors.

عذراً, يجب أن تسجل من هنا لترى الرابط إذا كنت عضواً, فقط قم بتسجيل الدخول

 
3. Ways In and Out of the Hermeneutic Circle

 
In this lecture, Professor Paul Fry examines acts of reading and interpretation by way of the theory of hermeneutics. The origins of hermeneutic thought are traced through Western literature.

عذراً, يجب أن تسجل من هنا لترى الرابط إذا كنت عضواً, فقط قم بتسجيل الدخول

 
4. Configurative Reading

 
The discussion of Gadamer and Hirsch continues in this lecture, which further examines the relationship between reading and interpretation. Through a comparative analysis of these theorists, Professor Paul Fry explores the difference between meaning and significance, the relationship between understanding and paraphrasing, and the nature of the gap between the reader and the text.

عذراً, يجب أن تسجل من هنا لترى الرابط إذا كنت عضواً, فقط قم بتسجيل الدخول

 
5. The Idea of the Autonomous Artwork

 
In this lecture, Professor Paul Fry explores the origins of formalist literary criticism. Considerable attention is paid to the rise and subsequent popularity of the New Critics and their preferred site of literary exploration, the "poem." The idea of autonomous art is explored in the writings of, among others, Kant, Coleridge, and Wilde.

عذراً, يجب أن تسجل من هنا لترى الرابط إذا كنت عضواً, فقط قم بتسجيل الدخول

 
6. The New Criticism and Other Western Formalisms

 
In this second lecture on formalism, Professor Paul Fry begins by exploring the implications of Wimsatt and Beardsley's theory of literary interpretation by applying them to Yeats's "Lapis Lazuli." He then maps the development of Anglo-American formalism from Modernist literature to the American and British academies.

عذراً, يجب أن تسجل من هنا لترى الرابط إذا كنت عضواً, فقط قم بتسجيل الدخول

 
7. Russian Formalism

 
In this lecture, Professor Paul Fry explores the works of major Russian formalists reviewed in an essay by Boris Eikhenbaum. He begins by distinguishing Russian formalism from hermeneutics. Eikhenbaum's dependency on core ideas of Marxist and Darwinian philosophies of struggle and evolution is explained. Formalism's scientific language and methodical aspirations are discussed. Crucial formalist distinctions between plot and story, practical and poetic language, and literature and literariness are clarified.

عذراً, يجب أن تسجل من هنا لترى الرابط إذا كنت عضواً, فقط قم بتسجيل الدخول

 
8. Semiotics and Structuralism

 
In this lecture, Professor Paul Fry explores the semiotics movement through the work of its founding theorist, Ferdinand de Saussure. The relationship of semiotics to hermeneutics, New Criticism, and Russian formalism is considered. Key semiotic binaries - such as langue and parole, signifier and signified, and synchrony and diachrony - are explored. Considerable time is spent applying semiotics theory to the example of a "red light" in a variety of semiotic contexts.

عذراً, يجب أن تسجل من هنا لترى الرابط إذا كنت عضواً, فقط قم بتسجيل الدخول

 
9. Linguistics and Literature

 
In this lecture on the work of Roman Jakobson, Professor Paul Fry continues his discussion of synchrony and diachrony. The relationships among formalism, semiotics, and linguistics are explored. Claude Levi-Strauss's structural interpretation of the Oedipus myth is discussed in some detail. In order to differentiate Jakobson's poetic functions, Professor Fry analyzes the sentence "It is raining" from six perspectives. Significant attention is paid to the use of diagrams in literary linguistic theory.

عذراً, يجب أن تسجل من هنا لترى الرابط إذا كنت عضواً, فقط قم بتسجيل الدخول

 
10. Deconstruction I

 
In this lecture on Derrida and the origins of deconstruction, Professor Paul Fry explores two central Derridian works: "Structure, Sign, and Play in the Discourse of Human Sciences" and "Différance." Derrida's critique of structuralism and semiotics, particularly the work of Levi-Strauss and Saussure, is articulated.

عذراً, يجب أن تسجل من هنا لترى الرابط إذا كنت عضواً, فقط قم بتسجيل الدخول

 
11. Deconstruction II

 
In this second lecture on deconstruction, Professor Paul Fry concludes his consideration of Derrida and begins to explore the work of Paul de Man. Derrida's affinity for and departure from Levi-Strauss's distinction between nature and culture are outlined. De Man's relationship with Derrida, their similarities and differences - particularly de Man's insistence on "self-deconstruction" and his reliance on Jakobson - are discussed. The difference between rhetoric and grammar, particularly the rhetoricization of grammar and the grammaticization of rhetoric, is elucidated through de Man's own examples taken from "All in the Family," Yeats's "Among School Children," and the novels of Proust.

عذراً, يجب أن تسجل من هنا لترى الرابط إذا كنت عضواً, فقط قم بتسجيل الدخول

 
12. Freud and Fiction

 
In this lecture, Professor Paul Fry turns his attention to the relationship between authorship and the psyche. Freud's meditations on the fundamental drives governing human behavior are read through the lens of literary critic Peter Brooks. The origins of Freud's work on the "pleasure principle" and his subsequent revision of it are charted, and the immediate and constant influence of Freudian thought on literary production is asserted. Brooks' contributions to literary theory are explored: particularly the coupling of multiple Freudian principles, including the pleasure principle and the death wish, and their application to narrative structures. At the lecture's conclusion, the professor returns to the children's story, Tony the Tow Truck, to suggest the universality of Brooks's argument.

عذراً, يجب أن تسجل من هنا لترى الرابط إذا كنت عضواً, فقط قم بتسجيل الدخول

 
13. Jacques Lacan in Theory

 
In this lecture on psychoanalytic criticism, Professor Paul Fry explores the work of Jacques Lacan. Lacan's interest in Freud and distaste for post-Freudian "ego psychologists" are briefly mentioned, and his clinical work on "the mirror stage" is discussed in depth. The relationship in Lacanian thought, between metaphor and metonymy is explored through the image of the point de capiton. The correlation between language and the unconscious, and the distinction between desire and need, are also explained, with reference to Hugo's "Boaz Asleep."

عذراً, يجب أن تسجل من هنا لترى الرابط إذا كنت عضواً, فقط قم بتسجيل الدخول

 
14. Influence

 
n this lecture on the psyche in literary theory, Professor Paul Fry explores the work of TS Eliot and Harold Bloom, specifically their studies of tradition and individualism. Related and divergent perspectives on tradition, innovation, conservatism, and self-effacement are traced throughout Eliot's "Tradition and the Individual Talent" and Bloom's "A Meditation upon Priority." Particular emphasis is placed on the process by which poets struggle with the literary legacies of their precursors. The relationship of Bloom's thinking, in particular, to Freud's Oedipus complex is duly noted. The lecture draws heavily from the works of Pope, Borges, Joyce, Homer, Wordsworth, Longinus, and Milton.

عذراً, يجب أن تسجل من هنا لترى الرابط إذا كنت عضواً, فقط قم بتسجيل الدخول

 
15. The Postmodern Psyche

 
In this lecture on the postmodern psyche, Professor Paul Fry explores the work of Gilles Deleuze, Felix Guattari and Slavoj Žižek. The notion of the "postmodern" is defined through the use of examples in the visual arts and architecture. Deleuze and Guattari's theory of "rhizomatic" thinking and their intellectual debts are elucidated. Žižek's film criticism, focused on the relation between desire and need, is explored in connection with Lacan.

عذراً, يجب أن تسجل من هنا لترى الرابط إذا كنت عضواً, فقط قم بتسجيل الدخول

 
16. The Social Permeability of Reader and Text

 
In this first lecture on the theory of literature in social contexts, Professor Paul Fry examines the work of Mikhail Bakhtin and Hans Robert Jauss. The relation of their writing to formalist theory and the work of Barthes and Foucault is articulated. The dimensions of Bakhtin's heteroglossia, along with the idea of common language, are explored in detail through a close reading of the first sentence of Jane Austin's Pride and Prejudice. Jauss's study of the history of reception is explicated with reference to Borges's "Pierre Menard, Author of the Quixote" and the Broadway revival of Damn Yankees.

عذراً, يجب أن تسجل من هنا لترى الرابط إذا كنت عضواً, فقط قم بتسجيل الدخول

 
17. The Frankfurt School of Critical Theory

 
This first lecture on social theories of art and artistic production examines the Frankfurt School. The theoretical writings of Theodor Adorno and Walter Benjamin are explored in historical and political contexts, including Marxism, socialist realism, and late capitalism. The concept of mechanical reproduction, specifically the relationship between labor and art, is explained at some length. Adorno's opposition to this argument, and his own position, are explained. The lecture concludes with a discussion of Benjamin's perspective on the use of distraction and shock in the process of aesthetic revelation.

عذراً, يجب أن تسجل من هنا لترى الرابط إذا كنت عضواً, فقط قم بتسجيل الدخول

 
18. The Political Unconscious

 
In this lecture, Professor Paul Fry explores Fredric Jameson's seminal work, The Political Unconscious, as an outcropping of Marxist literary criticism and structural theory. Texts such as Shelley's "Ode to the West Wind" and Shakespeare's seventy-third sonnet are examined in the context of Jameson's three horizons of underlying interpretive frameworks - the political, the social, and the historical, each carefully explained. The extent to which those frameworks permeate individual thought is addressed in a discussion of Jameson's concept of the "ideologeme." The theorist's work is juxtaposed with the writings of Bakhtin and Levi-Strauss. The lecture concludes by revisiting the children's story Tony the Tow Truck, upon which Jameson's theory of literature is mapped.

عذراً, يجب أن تسجل من هنا لترى الرابط إذا كنت عضواً, فقط قم بتسجيل الدخول

 
19. The New Historicism

 
In this lecture, Professor Paul Fry examines the work of two seminal New Historicists, Stephen Greenblatt and Jerome McGann. The origins of New Historicism in Early Modern literary studies are explored, and New Historicism's common strategies, preferred evidence, and literary sites are explored. Greenblatt's reliance on Foucault is juxtaposed with McGann's use of Bakhtin. The lecture concludes with an extensive consideration of the project of editing of Keats's poetry in light of New Historicist concerns.

عذراً, يجب أن تسجل من هنا لترى الرابط إذا كنت عضواً, فقط قم بتسجيل الدخول

 
20. The Classical Feminist Tradition

 
In this lecture on feminist criticism, Professor Paul Fry uses Virginia Woolf's A Room of One's Own as a lens to and commentary on the flourishing of feminist criticism in the twentieth century. The structure and rhetoric of A Room of One's Own is extensively analyzed, as are its core considerations of female novelists such as Austen, Eliot, and the Brontës. The works of major feminist critics, such as Ann Douglas, Mary Ellman, Kate Millett, Elaine Showalter, Sandra Gilbert and Susan Gubar, are mentioned. The logocentric approach to gender theory, specifically the task of defining female language as something different and separate from male language, is considered alongside Woolf's own endorsement of literary and intellectual androgyny.

عذراً, يجب أن تسجل من هنا لترى الرابط إذا كنت عضواً, فقط قم بتسجيل الدخول

 
21. African-American Criticism

 
In this lecture, Professor Paul Fry examines trends in African-American criticism through the lens of Henry Louis Gates, Jr. and Toni Morrison. A brief history of African-American literature and criticism is undertaken, and the relationship of both to feminist theory is explicated. The problems in cultural and identity studies of essentialism, "the identity queue," expropriation, and biology are surveyed, with particular attention paid to the work of Michael **** e and Morrison's reading of Huckleberry Finn. At the lecture's conclusion, the tense relationship between African-American studies and New Critical assumptions are explored with reference to Robert Penn Warren's poem, "Pondy Woods."

عذراً, يجب أن تسجل من هنا لترى الرابط إذا كنت عضواً, فقط قم بتسجيل الدخول

 
22. Post-Colonial Criticism

 
In this lecture on post-colonial theory, Professor Paul Fry explores the work of Edward Said and Homi K. Bhabha. The complicated origins, definitions, and limitations of the term "post-colonial" are outlined. Elaine Showalter's theory of the phasic development of female literary identity is applied to the expression of post-colonial identities. Crucial terms such as ambivalence, hybridity, and double consciousness are explained. The relationship between Bhabha's concept of sly civility and Gates's "signifyin '" is discussed, along with the reliance of both on semiotics.

عذراً, يجب أن تسجل من هنا لترى الرابط إذا كنت عضواً, فقط قم بتسجيل الدخول

 
23. Queer Theory and Gender Performativity

 
In this lecture on queer theory, Professor Paul Fry explores the work of Judith Butler in relation to Michel Foucault's History of Sexuality. Differences in terminology and methods are discussed, including Butler's emphasis on performance and Foucault's reliance on formulations such as "power-knowledge" and "the deployment of alliance." Butler's fixation with ontology is explored with reference to Levi-Strauss's concept of the raw and the **** ed.

عذراً, يجب أن تسجل من هنا لترى الرابط إذا كنت عضواً, فقط قم بتسجيل الدخول

 
24. The Institutional Construction of Literary Study

 
In this lecture on critical identities, Professor Fry examines the work of Stanley Fish and John Guillory. The lecture begins by examining Tony the Tow Truck as a site for the emergence of literary identities, then brings the course's use of the children's story under scrutiny through the lens of Fish. T

عذراً, يجب أن تسجل من هنا لترى الرابط إذا كنت عضواً, فقط قم بتسجيل الدخول

 
25. The End of Theory?; Neo-Pragmatism

 
In this lecture, Professor Paul Fry takes on Knapp and Michaels's influential article, "Against Theory." The historical context of the piece is given and key aspects of the theorists' critical orientations, specifically their neo-pragmatism, are defined.

عذراً, يجب أن تسجل من هنا لترى الرابط إذا كنت عضواً, فقط قم بتسجيل الدخول

 
26. Reflections; Who Doesn't Hate Theory Now?

 
In this final lecture on literary theory, Professor Paul Fry revisits the relationship between language and speech, language and intention, and language and communication.

عذراً, يجب أن تسجل من هنا لترى الرابط إذا كنت عضواً, فقط قم بتسجيل الدخول


*1  Good Luck  *1

_________________
التوقيع
صورة


آخر تعديل بواسطة NOOR TALEB في الثلاثاء تشرين الأول 18, 2011 12:39 ص، عدل 1 مرة

أعلى .:. أسفل
 يشاهد الملف الشخصي  
 
  • عنوان المشاركة: ||> Introduction to Theory of Literature - Video Lectures <||
مرسل: الاثنين تشرين الأول 17, 2011 12:34 ص 
آرتيني مؤسس
آرتيني مؤسس
صورة العضو الشخصية
اشترك في: 01 آذار 2007
المواضيع: 608
المشاركات: 7325
المكان: حمص - دمشق
القسم: اللغة الانكليزية
السنة: دبلوم ترجمة - متخرج
الاسم: أبو آدم
لا يوجد لدي مواضيع بعد

:: ذكر ::


غير متصل
 
NOOR TALEB,  
It seems great ....I will download it tomorrow because it needs so .
I will comment soon
Thank u

_________________
التوقيع
صورة
بتمنى تتابعوا صفحتي عالفيس بوك
عنوانها :
( صفوة لتعليم اللغة الإنكليزية و الترجمة )


أعلى .:. أسفل
 يشاهد الملف الشخصي  
 
  • عنوان المشاركة: ||> Introduction to Theory of Literature - Video Lectures <||
مرسل: الاثنين تشرين الأول 17, 2011 2:28 م 
آرتيني مؤسس
آرتيني مؤسس
صورة العضو الشخصية
اشترك في: 01 آذار 2007
المواضيع: 608
المشاركات: 7325
المكان: حمص - دمشق
القسم: اللغة الانكليزية
السنة: دبلوم ترجمة - متخرج
الاسم: أبو آدم
لا يوجد لدي مواضيع بعد

:: ذكر ::


غير متصل
 
NOOR TALEB,  
I cannot say anything
amazing
seems interersting

_________________
التوقيع
صورة
بتمنى تتابعوا صفحتي عالفيس بوك
عنوانها :
( صفوة لتعليم اللغة الإنكليزية و الترجمة )


أعلى .:. أسفل
 يشاهد الملف الشخصي  
 
  • عنوان المشاركة: ||> Introduction to Theory of Literature - Video Lectures <||
مرسل: الاثنين تشرين الأول 17, 2011 3:08 م 
مشرف ساحات طلاب الترجمة
مشرف ساحات طلاب الترجمة
صورة العضو الشخصية
اشترك في: 18 تشرين الأول 2007
المواضيع: 146
المشاركات: 1087
المكان: البــــــــــاب - Aleppo
القسم: الترجمة
السنة: الرابـــعة ...
الاسم: Mohammad Noor Sheikh Ali Taleb
لا يوجد لدي مواضيع بعد

:: ذكر ::

مراسل محاضرات قسم الترجمة للسنة الثالثة و الرابعة
مراسل محاضرات قسم الترجمة للسنة الثالثة و الرابعة

غير متصل
 
Safwat,  

Many thanks for your nice feedback  *1

Regards  *ورود

_________________
التوقيع
صورة


أعلى .:. أسفل
 يشاهد الملف الشخصي  
 
  • عنوان المشاركة: ||> Introduction to Theory of Literature - Video Lectures <||
مرسل: الاثنين تشرين الأول 17, 2011 6:42 م 
المدير العام
المدير العام
اشترك في: 01 آذار 2007
المواضيع: 316
المشاركات: 4957
المكان: دوحة العرب
القسم: اللغة الانكليزية
السنة: متخرج
الاسم: فارس النائب
لا يوجد لدي مواضيع بعد

:: ذكر ::


غير متصل
NOOR TALEB,  
موضوع رائع  *good

بارك الله بك  *1
أرجو منك إضافة المعنى العربي للعنوان  :wink:

_________________
التوقيع
صورة


أعلى .:. أسفل
 يشاهد الملف الشخصي  
 
  • عنوان المشاركة: ||> Introduction to Theory of Literature - Video Lectures <||
مرسل: الاثنين تشرين الأول 17, 2011 10:59 م 
آرتيني نشيط
آرتيني نشيط
صورة العضو الشخصية
اشترك في: 10 حزيران 2009
المواضيع: 25
المشاركات: 594
القسم: English Literature
لا يوجد لدي مواضيع بعد

:: أنثى ::


غير متصل
 
NOOR TALEB,  
I'll try to download them as soon as possible.
I really miss this kind of educational lectures. It's far better to hear, see, and participate, but nowadays, to hear and watch a lecture is itself a bless.
*1

_________________
التوقيع


وَمَا يُلَقَّـاهَـا إِلَّا الَّذِينَ صَـبَرُوا وَمَا يُلَقَّاهَا إِلَّا ذُو حَـظٍّ عَظِيمٍ


أعلى .:. أسفل
 يشاهد الملف الشخصي  
 
  • عنوان المشاركة: ||> Introduction to Theory of Literature - Video Lectures <||
مرسل: الثلاثاء تشرين الأول 18, 2011 12:42 ص 
مشرف ساحات طلاب الترجمة
مشرف ساحات طلاب الترجمة
صورة العضو الشخصية
اشترك في: 18 تشرين الأول 2007
المواضيع: 146
المشاركات: 1087
المكان: البــــــــــاب - Aleppo
القسم: الترجمة
السنة: الرابـــعة ...
الاسم: Mohammad Noor Sheikh Ali Taleb
لا يوجد لدي مواضيع بعد

:: ذكر ::

مراسل محاضرات قسم الترجمة للسنة الثالثة و الرابعة
مراسل محاضرات قسم الترجمة للسنة الثالثة و الرابعة

غير متصل
فارس,  

شكرا لك أخي فارس ولمرورك الكريم ، وردك الأكثر من رائع ...  *ورود

ومنشان العنوان ، والله واضح، ومافي داعي نعدلو ...  :mrgreen:

بس كرمالك رح نعدلو :)

 
أندلسية,  
I totally agree with you in this point ...
Thank you  *1

_________________
التوقيع
صورة


أعلى .:. أسفل
 يشاهد الملف الشخصي  
 
إرسال موضوع جديد الرد على الموضوع  [ 7 مشاركة ] 

جميع الأوقات تستخدم GMT + ساعتين [ DST ]


لا تستطيع كتابة مواضيع جديدة في هذا المنتدى
لا تستطيع كتابة ردود في هذا المنتدى
لا تستطيع تعديل مشاركاتك في هذا المنتدى
لا تستطيع حذف مشاركاتك في هذا المنتدى
لا تستطيع إرفاق ملف في هذا المنتدى

البحث عن:
الانتقال الى:  
cron

جميع الحقوق محفوظة لـ ©2012Art-En.com . تصميم بواسطة Art-En . راسلنا . سياسة الخصوصية . قوانين المنتدى
Powered by phpBB© . Translated by phpBBArabia