أهلا بك زائرنا الكريم في منتديات آرتين لتعليم اللغات (^_^)
اليوم هو الثلاثاء آذار 19, 2024 11:41 ص
اسم المستخدم : الدخول تلقائياً
كلمة المرور :  
لوحة الإعلانات الإدارية

عذراً أخوتي .. تم إيقاف تسجيل الأعضاء الجدد في آرتين حتى إشعار آخر


آخر المشاركات

  ... آرتين ...   » لابدّ أن أستأذن الوطن .... نزار قباني *  .:. آخر رد: محمدابو حمود  .:.  الردود: 4   ... آرتين ...   » لا يصلح العطار ما افسدة الدهر  .:. آخر رد: محمد الربيعي  .:.  الردود: 2   ... آرتين ...   » مناقشة كتاب"Translation with Reference to English & Arabic"  .:. آخر رد: Jordan  .:.  الردود: 124   ... آرتين ...   » المعرب و الدخيل و المولد ... تتمة  .:. آخر رد: aaahhhmad  .:.  الردود: 6   ... آرتين ...   » تحميل ملف  .:. آخر رد: مصطفى العلي  .:.  الردود: 0   ... آرتين ...   » The Best Short Stories of J.G. bialard The Terminal Beach  .:. آخر رد: المرعاش  .:.  الردود: 0   ... آرتين ...   » هام للطلاب الي بيواجهوا صعوبه بمادة الصوتيا  .:. آخر رد: bassam93  .:.  الردود: 16   ... آرتين ...   » مساعدة مشروع تخرج عن تراجيديات شكسبير  .:. آخر رد: ahmadaway  .:.  الردود: 0   ... آرتين ...   » نتائج سنوات 2009 2010 2011  .:. آخر رد: أبو عمر  .:.  الردود: 0   ... آرتين ...   » نتائج سنوات 2009 2010 2011  .:. آخر رد: أبو عمر  .:.  الردود: 0

جميع الأوقات تستخدم GMT + ساعتين [ DST ]


قوانين المنتدى


تنويه للأعضاء : في هذا القسم لن تظهر مشاركاتكم فور إرسالها , و إنما يجب الانتظار حتى الموافقة عليها من الدكتور او إدارة المنتدى حفاظاً على الرقي في التواصل و الحوار .
تنويه إلى الدكاترة : يمكنكم في أي وقت طلب إنشاء قسم خاص بكم عن طريق مراسلة إدارة آرتين من خلال صفحة راسلنا , التفاصيل كاملة حول الأقسام الخاصة للدكاترة في آرتين تجدونها هنا


إرسال موضوع جديد الرد على الموضوع  [ 26 مشاركة ]  الانتقال إلى صفحة السابق  1, 2, 3  التالي
الكاتب رسالة
  • عنوان المشاركة: تعبير و استيعاب 3 (سنة 2 انكليزي)
مرسل: الأحد تشرين الثاني 20, 2011 1:48 ص 
دكتور في جامعة البعث
دكتور في جامعة البعث
اشترك في: 28 كانون الثاني 2010
المواضيع: 16
المشاركات: 212
القسم: English
السنة: Lecturer
لا يوجد لدي مواضيع بعد

:: ذكر ::


غير متصل
مسا الخير
اسم الكاتبة : Nancy White
و الكناب المطلوب هو الاصدار الثالث , و هاي موقع فيه صورة الكتاب:
عذراً, يجب أن تسجل من هنا لترى الرابط إذا كنت عضواً, فقط قم بتسجيل الدخول

ارفقت حل الوظائف الثلاثة الاولى مع ملاحظة انو بعض الاسئلة لا يوجد لها حل ثابت بالتالي ليست متضمنة بالحل المرفق
وكذلك السؤال المتعلق بمعاني الكلمات تركت الحل لكم للتدرب على استخدام القاموس
المحاضرات قريبا رح ارفعا على الموقع و كل اسبوع رح ارفع الحل و التمارين و المحاضرات المعطاة ضمن الاسبوع

تحياتي


عذراً, يجب أن تسجل من هنا لترى الرابط إذا كنت عضواً, فقط قم بتسجيل الدخول

_________________
التوقيع
 
Anfangen ist leicht, beharren eine Kunst.


أعلى .:. أسفل
 يشاهد الملف الشخصي  
 
  • عنوان المشاركة: تعبير و استيعاب 3 (سنة 2 انكليزي)
مرسل: الأحد تشرين الثاني 20, 2011 1:56 ص 
آرتيني نشيط
آرتيني نشيط
صورة العضو الشخصية
اشترك في: 04 نيسان 2011
المواضيع: 45
المشاركات: 439
القسم: English
السنة: Second year
لا يوجد لدي مواضيع بعد

:: أنثى ::


غير متصل
M. Samhar AlAbiad,  شكرا ليك دكتور على ردك، والله يوفقكم يارب


أعلى .:. أسفل
 يشاهد الملف الشخصي  
 
  • عنوان المشاركة: تعبير و استيعاب 3 (سنة 2 انكليزي)
مرسل: الأحد تشرين الثاني 20, 2011 5:06 م 
مراقب عام
مراقب عام
صورة العضو الشخصية
اشترك في: 20 تشرين الأول 2007
المواضيع: 440
المشاركات: 9878
المكان: حمص
القسم: اللغة الانكليزية
السنة: دبلوم تأهيل
لا يوجد لدي مواضيع بعد



غير متصل
M. Samhar AlAbiad,  
شكر لجهودك دكتور  *1

_________________
التوقيع صورة


أعلى .:. أسفل
 يشاهد الملف الشخصي  
 
  • عنوان المشاركة: تعبير و استيعاب 3 (سنة 2 انكليزي)
مرسل: الثلاثاء تشرين الثاني 22, 2011 2:44 م 
دكتور في جامعة البعث
دكتور في جامعة البعث
اشترك في: 28 كانون الثاني 2010
المواضيع: 16
المشاركات: 212
القسم: English
السنة: Lecturer
لا يوجد لدي مواضيع بعد

:: ذكر ::


غير متصل
تحياتي للجميع
ارفقت الوظيفة رقم 5 لمحاضرة اليوم

حل الوظيفة الرابعة كالتالي:
Question 2:
1- b
2- b
3- c
4- b

Question 3:
1- d
2- b
3- b
4- a
5- c
6- d
7-b

قريبا رح ارفع المحاضرات حتى المحاضرة 5


عذراً, يجب أن تسجل من هنا لترى الرابط إذا كنت عضواً, فقط قم بتسجيل الدخول

_________________
التوقيع
 
Anfangen ist leicht, beharren eine Kunst.


أعلى .:. أسفل
 يشاهد الملف الشخصي  
 
  • عنوان المشاركة: تعبير و استيعاب 3 (سنة 2 انكليزي)
مرسل: الثلاثاء تشرين الثاني 22, 2011 3:06 م 
دكتور في جامعة البعث
دكتور في جامعة البعث
اشترك في: 28 كانون الثاني 2010
المواضيع: 16
المشاركات: 212
القسم: English
السنة: Lecturer
لا يوجد لدي مواضيع بعد

:: ذكر ::


غير متصل
ملاحظة:
الفصول المطلوبة حتى الان من الكتاب هي:
1-2-6-7-9-10-13-14-15

_________________
التوقيع
 
Anfangen ist leicht, beharren eine Kunst.


أعلى .:. أسفل
 يشاهد الملف الشخصي  
 
  • عنوان المشاركة: تعبير و استيعاب 3 (سنة 2 انكليزي)
مرسل: الثلاثاء تشرين الثاني 22, 2011 4:41 م 
مراقب عام
مراقب عام
صورة العضو الشخصية
اشترك في: 20 تشرين الأول 2007
المواضيع: 440
المشاركات: 9878
المكان: حمص
القسم: اللغة الانكليزية
السنة: دبلوم تأهيل
لا يوجد لدي مواضيع بعد



غير متصل
M. Samhar AlAbiad,  
الله يعطيك العافية دكتور  *1

_________________
التوقيع صورة


أعلى .:. أسفل
 يشاهد الملف الشخصي  
 
  • عنوان المشاركة: تعبير و استيعاب 3 (سنة 2 انكليزي)
مرسل: الثلاثاء تشرين الثاني 22, 2011 9:41 م 
دكتور في جامعة البعث
دكتور في جامعة البعث
اشترك في: 28 كانون الثاني 2010
المواضيع: 16
المشاركات: 212
القسم: English
السنة: Lecturer
لا يوجد لدي مواضيع بعد

:: ذكر ::


غير متصل
الله يعافيك عصام

تلخيص المحاضرة الاولى:
 
Types of writing:
-        Descriptive: you describe something, paying attention to  spatial order mainly
-        Narrative: you tell a story for instance and you pay attention to time order mainly
-        Argumentative (or opinion): it is with or against kind of writing, you give the main problem in the topic, you say you are either with or against, you say why and what, if there is any, other solution to the problem introduced.
-        Comparison/contrast: use block order, topic, one paragraph for a particular point, another for another point, etc.
-        Factual: science writing for instance


How to write a paragraph:
Paragraphs usually consist of five sentences (that is standard but of course it could be more), has indention at the beginning of the first line. It consists of a topic sentence (e.g. cancer is a deadly disease), supporting sentence (to elaborate the point), concluding sentence (should be related to the topic sentence, but giving the same meaning more or less). Careful not to end the concluding sentence with a point that requires further development.
How to write an essay
Start with a topic paragraph that introduces the main idea, but does not end with a concluding statement. The final sentence should be an introduction to the first supporting paragraph and a concluding statement at the same time (it is called a thesis statement).
Then you have three supporting paragraphs, and a concluding paragraph that looks similar to the concluding sentence in a paragraph.
Either leave indention at the beginning of each paragraph or do not, but leave a space between each paragraph and the one after it.
American Style: no indention (space) but a space of one line between each paragraph
British: indention only, no space between paragraphs
Chapter One:
The most common mistakes in writing, which make it bad, are:
- Using very long sentences
- Repetition of ideas or words
- Bad grammar
- Bad organization of ideas
The Solution for these problems comes in the Four Golden Rules of Writing:
Be concise
Be forceful
Be correct
Be polished

Rule One: BE CONCISE
Being concise means to be brief and to use the right words
How to be Concise:
1-        Use the fewest words possible:
If something has too many words we call that ‘wordy’, if it does not we say it is concise. It is important to do revision in the writing process and get rid of all this clutter, so get rid of it, and make your writing simpler and thus better.

e.g.: In this very moment, I can say that I feel that the weather is very nice, beautiful and lovely.
        Better version: I think the weather is great.

Also example PAGE 8

2-        Do not Say it Again:
That means you have to avoid redundancy (something that is not useful)
It happens because you repeat yourself, so make sure when you say something that you do not repeat it.
e.g. page 9

We can have redundancy in phrase level and in sentence level. To avoid the redundancy on sentence level we have to avoid it on phrase level.
(note: check the list given with homework 1)
More Examples:
(annual) anniversary
(basic) fundamentals
each (and every)
green (in color)
surrounded (on all sides)
(end) result

- High-quality learning environments are a necessary precondition for facilitation and enhancement of the ongoing learning process.

Improved: Good schools enable people to learn more.

    3- Do not gild the lily:
Careful when you use qualification, because some words are absolute and they cannot be qualified. so for instance you cannot say;
Very dead = a person is either dead or he is not, and the word dead is absolute, so you cannot use qualification with it.
You cannot say: totally unique, or rather unique, or very wrong
There are words that are strong without qualification, e.g.
You look stunning
Is much better than you look very stunning
Check your book for more examples

Do not qualify words that are self qualifying, e.g. the words: May and Might, are already qualified by definition, and they carry the meaning of not necessarily, so do not write: you may possibly be late for dinner.
May= there is a possibility that
So do not say: I may possibly be late

4- Avoid Padding: that means adding up words just to occupy some more space, this is totally unnecessary and will make your writing weak and boring, so try to avoid it at all costs.
e.g. page 12

_________________
التوقيع
 
Anfangen ist leicht, beharren eine Kunst.


أعلى .:. أسفل
 يشاهد الملف الشخصي  
 
  • عنوان المشاركة: تعبير و استيعاب 3 (سنة 2 انكليزي)
مرسل: الثلاثاء تشرين الثاني 22, 2011 9:53 م 
دكتور في جامعة البعث
دكتور في جامعة البعث
اشترك في: 28 كانون الثاني 2010
المواضيع: 16
المشاركات: 212
القسم: English
السنة: Lecturer
لا يوجد لدي مواضيع بعد

:: ذكر ::


غير متصل
المحاضرة الثاتية:
 
Rule 2: Be Forceful
Being forceful means that we will take GENERAL statements, and try to make them clearer and stronger by adding details or modifying them.
Some people are not sure how to express their opinion in English in writing so they use vague terms or sentences.
For example, if you read Dickens's Hard Times, and you were asked to write a review of the plot or characters, instead of saying for instance:
Hard Times has a moving plot and an interesting set of characters. (good writing)
Which is your own opinion, you write something like:
In my opinion, Dickens' book which I read yesterday, that is called Hard Times, does not seem to be very interesting to me and is not so reader-friendly.  (bad writing)
(example from book page 17-18)
The aim of writing is to get sense of the writer and the object, not only the object, so when you are writing something it is important to show your own way of thinking about something.
So being forceful means: expressing your opinion directly and clearly, and revealing a part of yourself to the reader.

How to  be forceful:
1-        Do not say 'I' unless you have to:
Avoid using words like: I, my, mine, in my opinion, I think, I feel, I believe, etc
When you use such words, you are trying to remind the reader that this is your opinion, but he already knows that.
-        You can only use such words if you are writing about yourself, or your own experience (you are the object of your writing).

2-        Use the active voice:
Microsoft launched a new operating system
A new operating system was launched by Microsoft.

In the active version, there is an action, someone is doing something. In the passive, something is being acted upon, so there is no focus on the action itself and that makes your writing a bit weaker.

You can use the passive voice only if you do not know who did the action, in that case there is no option (or if you want to focus on the result only), or when you want to focus on the way the subject has been acted upon.

3-        Come on Strong (avoid expletives)
Try not to start your sentences with expletives, which in English, replace the subject.
In English we have: subject + verb + object (complement)
If we do not know the subject, sometimes we fill its space by an expletive
It is useless to read a book in low light

But using expletives is not recommended, so what do we do, since we have no subject?
We can use a gerund:
Reading a book in low light is useless

Now: Reading a book in low light is the subject


IMPORTANT: When IT and THERE (or other expletives) are used as referential expressions (refer to specific things or places), it is fine to use them:
There is my book, it is on the table.

4-        Avoid vague language:
When you are specific, the reader will get your point much faster. You should avoid words like: good, bad, excellent, mean, great, interesting, etc
e.g.
This book is great
This book has a moving plot and entertaining characters

5-        The 5 Ws and H
When you face something vague, or you have a vague topic to write about, try asking questions, it is the best way to generate ideas and get rid of vagueness:
e.g.  Sarah is an excellent employee
What exactly does she do? How does she show how excellent she is? Why does she deserve to be called excellent?
These questions might help you get ideas that help you make the general word more specific, so instead of saying:
Excellent
You can say: enthusiastic, hard working, skilled, etc

Even though we said it is better to use fewer words, but not when they are vague or general.

6-        Avoid clichés:
Clichés are words or phrases that have been used many times and they lost their real meaning: e.g.
It is raining cats and dogs

It is used to make the reader get the meaning that it is raining very hard, but it has been used so much, that now you can directly tell the meaning, without actually visualizing cats and dogs. That is called a cliché, and using it in writing is not so recommended. You have to use something else like:
It was raining so hard, I need windshield wipers for my glasses

7-        Avoid jargon:
Jargon= specialized vocabulary e.g. legal or medical terms, which are only understood by people who know the trade.
e.g.
Please finalize these plans
Problem with jargons: they are boring like clichés. Jargon can make your reading impossible to understand (e.g. page 25)

How to identify a jargon:
Nouns used as verbs (target, impact)
Hyphenated words (user-friendly)
Newly created words (interface, bottom line)       

COMPREHENSION
Types of comprehension questions normally expected:
- give a title to the paragraph
- summarize the paragraph
- give a synonym or an antonym of a word
- explain the meaning of a word
- replace a word by another
- questions about the text: about the main ideas or certain details
- inference questions: where the answer is not clearly written in the paragraph, but you can get it from keywords

There is not a fixed strategy you can use. Every one of you will have to come up with their own way to deal with this type of questions.
The following are tips to improve your understanding of the text, and thus your answers will be better.

a-        Read the first question before you begin reading the passage. By doing so, you can read more actively — with an eye out for the information you need.
b-        Try to identify the main idea of the passage
c-        Set a time limit for yourself, try not to spend more than 20 minutes
d-        Never confirm your answer to a question until you've read the entire passage. Information relevant to a question can appear anywhere in the passage.
e-        Using your pencil and scratch paper, jot down a rough outline as you read. It will help you locate relevant details quickly as you answer the questions, and minimize vertical scrolling and re-reading. Or underline key words.
f-        Don't be overly concerned with details (dates, examples, and lists) as you read; instead, jot down in outline form where these details are located in the passage so you can locate them quickly as needed to respond to the questions.
g-        Be on the lookout for answer choices that provide information supported by the passage but not responsive to the question.
h-        Be on the lookout for wrong answer choices that provide information not mentioned in the passage.
i-        Look out for structural words that tell you the important ideas or transitions in a passage.
Continue the Idea Words:
Similarly, Moreover, Additionally, In the same way, Likewise,
Conclusion Words
Thus, Therefore, Hence, So, In summary, In conclusion,
Contradiction or Contrast Words
Nevertheless, Nonetheless, However, But, Although, Though, Even though, Notwithstanding, Yet, Despite, In spite of, On the one hand on the other hand, While, Unlike
j- Pay attention to pronouns and their reference

_________________
التوقيع
 
Anfangen ist leicht, beharren eine Kunst.


أعلى .:. أسفل
 يشاهد الملف الشخصي  
 
  • عنوان المشاركة: تعبير و استيعاب 3 (سنة 2 انكليزي)
مرسل: الثلاثاء تشرين الثاني 29, 2011 3:19 م 
دكتور في جامعة البعث
دكتور في جامعة البعث
اشترك في: 28 كانون الثاني 2010
المواضيع: 16
المشاركات: 212
القسم: English
السنة: Lecturer
لا يوجد لدي مواضيع بعد

:: ذكر ::


غير متصل
حل الوظيفة الخامسة:
 
II- 1 d
2 b
3  a
4  b

تم اضافة الوظيفة السادسة


عذراً, يجب أن تسجل من هنا لترى الرابط إذا كنت عضواً, فقط قم بتسجيل الدخول

_________________
التوقيع
 
Anfangen ist leicht, beharren eine Kunst.


أعلى .:. أسفل
 يشاهد الملف الشخصي  
 
  • عنوان المشاركة: تعبير و استيعاب 3 (سنة 2 انكليزي)
مرسل: السبت كانون الأول 10, 2011 12:26 ص 
آرتيني جديد
آرتيني جديد
اشترك في: 10 تشرين الثاني 2011
المواضيع: 2
المشاركات: 8
القسم: اللغة الانكليزية
السنة: الثانية
لا يوجد لدي مواضيع بعد

:: أنثى ::


غير متصل
يعطيك العافية دكتور .. شكرا كتير لالك بصراحة انا ما بعرف كيف بدي أشكرك  *1  
في الحقيقة انا كنت حزينة جدا لانني لا أستطيع الذهاب للجامعة و حضور المحاضرات ...
لكن بعد ما نزلت ع المنتدى المحاضرات و الوظايف تفائلت كتير و فرحت .. و حسيت الدنيا مانا واسعتني عن جد شكرا لالك و انا متابعة للموضوع باستمرار و بانتظار المحاضرات الباقية .....  
تحياتي لك ....  *1  *1  *1


أعلى .:. أسفل
 يشاهد الملف الشخصي  
 
إرسال موضوع جديد الرد على الموضوع  [ 26 مشاركة ]  الانتقال إلى صفحة السابق  1, 2, 3  التالي

جميع الأوقات تستخدم GMT + ساعتين [ DST ]


لا تستطيع كتابة مواضيع جديدة في هذا المنتدى
لا تستطيع كتابة ردود في هذا المنتدى
لا تستطيع تعديل مشاركاتك في هذا المنتدى
لا تستطيع حذف مشاركاتك في هذا المنتدى
لا تستطيع إرفاق ملف في هذا المنتدى

البحث عن:
الانتقال الى:  
cron

جميع الحقوق محفوظة لـ ©2012Art-En.com . تصميم بواسطة Art-En . راسلنا . سياسة الخصوصية . قوانين المنتدى
Powered by phpBB© . Translated by phpBBArabia