صرنا على أبواب الحياة العملية .. هنا نناقش مستقبلنا الحقيقي ونتبادل خبراتنا في مجال التدريس .
Publier une réponse

للمدرسين المتخرجين حديثاً

Mer Sep 16, 2009 1:11 pm

السلام عليكم،

أقدم للمدرسين الذين تخرجوا حديثاً خطوات الدرس المتوازن. أرجو الانتباه إليها ومراعاتها قدر الإمكان.
 
It is essential to know that every lesson must have clearly established objectives. To achieve these objectives, the teacher has to plan what to do in in his class. This plan should be consistent with the learners' level of language, age and purpose.
 There are different views of lesson planning, and to attain uniformity, we present this suggested plan for a typical 45-minute lesson with a rough time-allocation for each division.
1. Introduction: ( 5 minutes )
This step is of great importance because students are in need of a few moments to change over from Arabic into English. Teachers are recommended to begin by greeting their students and then by asking some questions to review past material , or to pave the way for something new.
2. Presentation: ( 10 minutes )
New words, new expressions and structures can be presented in the Aural-oral method. The teacher selects the suitable technique that helps his/her students deduce the meaning of each word or structure. Some of these techniques are: realia ( real objects ), pictures, drawings, sketches, demonstration, association, guessing, illustration and translation.
3. Practice: ( 10 minutes )
The presentation and practice steps go together because the main target is using the language, and not only learning about it. Therefore, the teacher presents the model and the students are asked to repeat in chorus, groups and individually. Then students use the new words, the new expressions and the new structures through conversational sequences with the help of the teacher.  
N. B: Substitution drills and question- answer patterns might be of great use in this step.
4. Reading: ( 13 minutes )
Before reading the passage, the teacher is recommended to introduce a brief summary of the reading topic, but h/she is advised not to tell the students of the details which they should find out by themselves to effect enjoyment of reading with enjoyment.
 Now it's time to have students open their textbooks and follow their teacher while reading the text at normal speed, stressing correct pronunciation and giving the right intonation. The teacher may .... Click here to continue:
Désolé, vous devez vous inscrire pour voir le lien Si vous êtes membre, il suffit de signer po

للمدرسين المتخرجين حديثاً

Jeu Sep 17, 2009 12:28 am

 
Thank you so much our great teacher .. These pieces of information are really important to the new teacher as a beginning .. And I frankly was in need to read these lines
Thanks our teacher  *1

للمدرسين المتخرجين حديثاً

Jeu Sep 17, 2009 7:28 am

 
أ. مسلم قمباز,  

Thank you, really impressive  *good  *good  *good
Dernière édition par Husam le Sam Sep 19, 2009 9:55 am, édité 1 fois au total.

للمدرسين المتخرجين حديثاً

Jeu Sep 17, 2009 12:14 pm

كتير حلو و متعوب عليه
يسلموا أخي ابو حمدي

للمدرسين المتخرجين حديثاً

Jeu Sep 17, 2009 7:22 pm

أهلا وسهلا بالشباب وشكراً كتير لمروركم على هذا الموضوع إن شاء الله الكا راح يستفيد وخصوصا أخي المتخرج حديثاً الاستاذ صفوة حنوف أحلى أبو آدم

للمدرسين المتخرجين حديثاً

Jeu Sep 17, 2009 11:50 pm

أ. مسلم قمباز,  
مشكور على هذه المعلومات القيمة

للمدرسين المتخرجين حديثاً

Ven Sep 18, 2009 1:06 am

تشكر أستاذ مسلم على كافة المعلومات ..
عفكرة حتى الي بدرسو بمدارس يعني ساعات بيستفادو من هالمعلومات
أشكرك جزيل الشكر

للمدرسين المتخرجين حديثاً

Sam Sep 19, 2009 3:11 am

 
أ. مسلم قمباز,  
God bless your efforts Mr. Msallam  *1  I read it carefully and noticed the brilliant arrangement of these steps  *ورود
It is of high importance  :arrow: absolutely fixed  *1

للمدرسين المتخرجين حديثاً

Dim Sep 20, 2009 1:32 am

شكر خاص لمشرفة قسم القواعد الأستاذة رغد على الإضافة الجمالية للموضوع

للمدرسين المتخرجين حديثاً

Jeu Sep 30, 2010 1:46 pm

السلام عليكم انا عضوة جديدة بالمنتدى
مشكلتي انا ادرس في احدى الثانويات الشرعية  *good وعند بداية هذا العام دخلت الى طلاب الثاني الثانوي لاتفاجئ :shock:  ان الطلاب لايفقهون شيئ باللغة الانكليزية  :cry:  واضطرت لاعطائهم الاحرف باللغة الانكليزية وكيفية تركيب الجملة  وما شابه  :?:  :?:  *---  فماذا افعل معهم والوضع انطبق على بقية الشعب الاخرى فماذا افعل ؟؟؟؟؟؟؟؟
Publier une réponse